رونق بازار خودرو به دنبال طولانی شدن فروش شرایطی

کدخبر: ۱۵۸۳۱۷
شرکت‌های خودروساز به‌دلیل افزایش تعهداتشان در ماه‌های پایانی سال، مدت زمان تحویل خودروهای مربوط به فروش فوری و اعتباری را افزایش داده‌اند و این موضوع رونق معامله در بازار را به‌دنبال داشته است.
رونق بازار خودرو به دنبال طولانی شدن فروش شرایطی

به گزارش اقتصادنیوز ، همچنین بازار خودروهای داخلی بعد از سپری کردن چند دوره رکود عمیق توانسته طی هفته جاری رنگ رونق را به خود ببیند و کارشناسان یکی از عوامل موثر بر این رونق را افزایش تعهدات خودروسازان در پایان سال از یک سو و افزایش مدت زمان تحویل خودرو در فروش‌های فوری ازسوی خودروسازان عنوان می‌کنند.کارشناسان یکی از دلایل رکود در بازار خودرو طی سال جاری را مراجعه بسیار مردم برای خرید خودرو به‌صورت اعتباری از شرکت‌های خودروساز ذکر می‌کردند.

بنابراین عمده مراجعه مشتریان برای خرید خودرو معطوف به نمایندگی‌های فروش خودروسازان بود. حال در شرایطی که فروش فوری و اعتباری خودروسازان به‌دلیل افزایش تعهداتشان در پایان سال جذابیت چندانی برای مشتریان خودرو ندارد بسیاری از آنها برای خرید خودرو به بازار مراجعه کرده‌اند.

در همین حال به‌رغم اینکه هر ساله در دوماه پایانی سال، یعنی بهمن و اسفند بازار رونق نسبی به خود می‌گیرد و معاملات افزایش پیدا می‌کند، اما همزمانی عرضه خودروهای پلاک 96 به بازار موجب شده که خرید و فروش در بازار با رونق بیشتری همراه شود. برخی از خودروسازان در حالی خودروهای خود را با پلاک سال آینده به بازار عرضه کرده‌اند که بنا به رسم هرساله اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه زمان عرضه خودروها با پلاک جدید به بازار بود؛ حال آنکه برخی از خودروسازان به‌منظور افزایش تقاضا در بازار موفق به اخذ مجوز پلاک 96 از راهور ناجا شدند و زودتر از موعد خودروهای با پلاک 96 را راهی بازار کرده‌اند.

در عین حال، عرضه خودروها با پلاک جدید موجب کاهش تقاضا برای خرید خودروهای مدل 95 شده و همین موضوع موجب شده که این خودروها در سراشیبی افت قیمت بیفتند. در این زمینه فعالان بازار به کاهش 300 هزار تومانی خودروهای مدل 95 نسبت به 96اشاره و پیش‌بینی می‌کنند که روند کاهش قیمت خودروهای مدل ۹۵ همچنان ادامه خواهد داشت به طوری که تا پایان سال افت قیمت خودروهای مدل 95 به یک میلیون تومان خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید