بازگشت قیمت طلا به کانال 1200 دلار

کدخبر: ۱۵۸۳۲۵
قیمت اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی یک بار دیگر از مرز 1200 دلار عبور کرد. مهمترین عامل افزایش قیمت طلا سخنان دونالد ترامپ در اولین کنفرانس مطبوعاتیش بود. سخنان او نگرانی هایی را در خصوص تقویت شاخص دلار به وجود آورد و همین مساله موجب رونق گرفتن اونس طلا شد.
بازگشت قیمت طلا به کانال 1200 دلار

به گزارش اقتصادنیوز امروز در بازارهای جهانی قیمت فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1196 دلار 20 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1205 دلار و 30 سنت به فروش رفت. 

قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته 45 دلار و 20 سنت و نسب به یک سال گذشته 109 دلار و 70 سنت افزایش نشان می‌دهد. 

امروز در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره افزایش 20 سنتی را تجربه کرد و فلز‌های گرانبهای پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم هر کدام افزایش‌هایی به ترتیب 14، 5 و 20 دلار را تجربه کردند. 

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا نوشت؛ کاهش ارزش دلار باعث بالا رفتن قیمت طلا در بازارهای جهانی شد.  

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا پس از سخنرانی که فراتر از انتظار هم طولانی شد اما جزئیات روشن و دقیقی درباره آینده اقتصادی این کشور نداد. 

تحلیلگران گفتند، مردم و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که ترامپ درباره بحث کاهش مالیات و یا سرمایه‌گذاری در ساختار این کشور صحبت کند که چنین نشد. 

بعد از صحبت‌های دور از انتظار روز گذشته ترامپ قیمت دلار در بازارهای جهانی افت کرد و همین مسئله سرمایه‌گذاران را به سمت فلز زرد ترغیب کرد. قیمت طلا به بیشترین میزان دو ماه گذشته رسید. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید