اولویت دریافت وام مسکن مهر

کدخبر: ۱۵۸۳۷۶
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌ جدید با بیان اینکه افزایش وام تسهیلات مسکن مهر برای حل مشکل متقاضیانی است که آورده خود را تکمیل کرده‌اند، افزود: افزایش میزان وام مسکن مهر به 400 میلیون ریال فقط به پردیس اختصاص ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  پایگاه وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان افزود: شیوه‌نامه‌ای داریم که بانک مسکن با تعامل با وزارت راه و شهرسازی آن را تدوین می‌کند و برای مناطق مشکل دار تدوین شده که پردیس بدلیل مشکلات در اولویت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از دولت و وزیر راه و شهرسازی بدلیل بسترسازی برای افزایش وام برای متقاضیان مسکن مهر در شهرهای جدید گفت: یکی از الزامات ما افزایش وام بود تا متقاضی بتواند آورده‌های خود را افزایش دهد و راحت‌تر بتوانیم واحدها را تکمیل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است با تسهیلات بانکی و آورده مردم و زمین 99 ساله‌ که در اختیار قرار داه می شود، این کار به سرانجام و اتمام برسانیم.

وی درباره تعهدات متقاضیان مسکن مهر گفت: این متقاضیان تعهد کرده اند تا سقفی، هزینه ها را پوشش دهند و سقفی نیز از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود که در نهایت این اعتبارات، تسهیلات و آورده‌ها در حساب خود متقاضی در بانک مسکن می‌رود و بر حسب پیشرفت کار، از حساب منقاضی برداشت و در اختیار سازنده قرار می گیرد.

نریمان با انتقاد از اینکه آورده برخی متقاضیان شهرهای جدید زیر 500 میلیون ریال و گاهی 100 میلیون ریال است، گفت: متقاضیان آورده خود را تکمیل کنند تا پرونده مسکن مهر را بتوانیم در زمان وعده داده شده ببندیم و خانه ها را تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای‌ جدید، پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در همه شهرها را 93 درصد عنوان کرد و افزود: در پردیس بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

** پیشرفت فیزیکی 80 درصدی مسکن مهر پردیس

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: عده‌ای فراموش کرده‌اند که در مسکن مهر نام‌نویسی کرده‌اند و باید متقاضیان آورده خود را به حد نصاب برسانند تا ادامه کارها در روند قانونی به سرانجام برسد.

وی درباره جایگزینی متقاضیانی که به تعهدات خود عمل نکنند نیز گفت: اگر با اعلام‌ مکرر و با وجود کمک‌های دولت به متقاضیان مانند تحویل زمین 99 ساله رایگان و تسهیلات ارزان قیمت 400 میلیون ریالی با سود چهار درصد، با همه این مسائل بازهم برخی متقاضیان همکاری لازم را نداشته باشند، به گزینه جایگزینی نیز فکر می‌کنیم.

نریمان با پیش بینی اینکه تعداد محدودی از مردم توان آورده مناسب را ندارند، افزود: باید برای آنها فکری کنیم.

وی افزود: فقط سه مرحله افزایش آورده داشتیم که 2 مرحله آن مربوط به افزایش ناگهانی قیمت ارز و دولت قبل بود و در مرحله اخیر بخشنامه‌ای دادیم که به تعدیل قیمت اشاره دارد.

وی با بیان اینکه در مسکن مهر اعتبار دولتی برای ساخت نداریم و هزینه مراحل ساخت روی دوش متقاضیان و وام بانکی است، افزود: دولت در ساخت این مسکن ها مشارکت ندارد اما در زمینه زیباسازی می توانیم از منابع دولتی استفاده کنیم.

نریمان تاکید کرد: تلاش می کنیم تا زیرساخت‌ها را برای مسکن های مهر آماده کنیم؛ در فاز 11 آب برق و گاز را وصل کرده‌ایم، با اینکه انجام این کار واقعا دشوار است و آقای نوبخت نیز قول هایی داده تا این زیرساخت ها به سرعت تکمیل شوند.​ 

معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال از پیشرفت فیزیکی 93 درصدی مسکن مهر خبر داد و افزود: البته در همه جا میزان آورده متقاضیان کمتر از 93 درصد از تکمیل مسکن‌های مهر است که باید برای آن فکری شود.

وی بر بسیج دستگاه‌های متولی مسکن مهر از جمله وزارت نیرو، وزارت نفت و سایر دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و افزود: البته تعامل مناسبی بین این وزارتخانه‌ها و وزارت راه و شهرسازی برقرار شده است.

نریمان ادامه داد: اعتباراتی نیز به این دستگاه های اجرایی اختصاص داده شده تا در طرح‌های زیربنایی و روبنایی لحاظ کنند اما اینها کافی نیست و متقاضیان مسکن مهر باید به تعهدات خود عمل کنند تا دچار مشکل نشویم.

وی در عین حال گفت: تقریبا 15 شهر جدید را تا پایان سال و بقیه را تا پایان کار دولت یازدهم تحویل متقاضیان می دهیم.

به گزارش ایرنا، در پروژه مسکن مهر قرار است 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شود که اکنون 289 هزار واحد آن باقی‌مانده و حدود 150 هزار واحد آن در مرحله نازک‌ کاری و 117 هزار واحد آن نیز بدون متقاضی است.

به گفته مسئولان این امر، پرونده مسکن مهر در 10 استان کشور تا اردیبهشت ماه سال 1396 بسته می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید