رشد میلیمتری شاخص بورس

کدخبر: ۱۵۸۶۹۴
بورس تهران امروز دراغلب نماد های معاملاتی پیشرو بازار شاهد استراحت مقطعی قیمت ها بود. بازاری که در آن در حالی پالایشی ها پیشرو بودند که برخی معامله گران حقیقی از فرصت بوجود آمده برای جمع آوری سهام استفاده کردند.
رشد میلیمتری شاخص بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، بورس تهران امروز دراغلب نماد های معاملاتی پیشرو بازار شاهد استراحت مقطعی قیمت ها بود. بازاری که در آن در حالی پالایشی ها پیشرو بودند که برخی معامله گران حقیقی از فرصت بوجوئد آمده برای جمع اوری سهام استفاده کردند.

با پایان معاملات روز دوشنبه 27 دی ماه 95 ؛ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش 10 واحدی نمایشگر عدد 79 هزار و 84 واحد بود.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 6 واحدی به عدد 15 هزار و 453 واحد دست یافت. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افزایش 3 واحدی به عدد 27 هزار و 820 واحد رسید و شاخص قیمت هم وزن با  5  واحد افزایش، عدد 12 هزار و 280 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 29 واحدی به رقم 86 هزار و 854 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز با 25 واحد افزایش  در حالی عدد 56 هزار و 179 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 76واحدی به رقم 168 هزار و 60 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افزایش 5 واحدی روی رقم 831 واحد را به نمایش گذاشت.

معامله گران بازار سهام امروز با استراحت مقطعی قیمت سهام در اغلب گروه های پیشرو بازار ،همزمان شاهد خودنمایی پالایشی ها پس از پایان اصلاح قیمت ها در این گروه بود. هر چند که کاهش قیمت جهانی نفت خام مانع از شکل گیری صف خرید های پایدار در این گروه شد.

درعین حال انتشار گزارش های عملکردی 9 ماهه شرکت ها بویژه در گروه پتروشیمی ها در حالی حاکی از تعدیل های مثبت سود در بودجه های برآوردی این گروه دارد که بازار سهام در موعد واریز یارانه های نوبت هفتاد و یکم و با پایان دوره تسویه معاملات اعتباری کارگزاری ها امروز را فرصتی برای جمع آوری سهام در گروه های معدنی و خودرویی و البته فلزات اساسی می دانست.

در این بین تک سهم های کوچک بازار سهام نیز بهانه ای برای نوسانگیران برای رنج شدن قیمت ها در سقف کامل فراهم کرده است. بر این اساس در نماد معاملاتی "شلیا" به پشتوانه شایعه افزایش سرمایه این شرکت کوچک همچنان اقبال برای خرید سهام ، صف خرید پایدار در این سهم را با وجود عرضه های تدریجی سهامدار عمده حقوقی در پی داشته است.

در نماد معاملاتی "کسرا" اما پس از انتشار گزارش عملکرد واقعی حسابرسی نشده 9 ماهه امروز معاملات این سهم با افزایش عرضه روندی متعادل را به خود دید.

همچنین امروز پتروشیمی های اوره ساز همزمان با افزایش انتظارها برای تعدیل های مثبت قیمتی با اقبال خریداران سهام حقیقی و حقوقی همراه شد.

بازار سهام امروز بازاری متعادل و روان بود که در اغلب نماد های معاملاتی پیشرو بازار اصلاح کوتاه مدت قیمت ها را به نظاره نشست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید