بیشترین بیکاران کشور از کدام قشر هستند؟

کدخبر: ۱۵۹۵۶۲
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار می‌گوید: عدم تناسب میان نظام آموزشی و نیاز بازار کار موجب شده تا بیکاری در دانش آموختگان افزایش یابد و فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشترین متقاضیان کار به شمار آیند.
بیشترین بیکاران کشور از کدام قشر هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد اکبرنیا با اشاره به مصوبه معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان در برنامه ششم پیش‌بینی شده که بر اساس آن کارفرمایانی که از طریق معرفی دفاتر کاریابی نیروهای جوان جویای کار و فارغ التحصیل را جذب کنند مشمول تخفیفات بیمه‌ای قرار گرفته و از دو سال معافیت بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی روند رو به رشد ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه عدم انطباق بین نظام آموزشی و نیاز بازار کار عامل موثری در بالا بودن نرخ بیکاری دانش آموختگان به شمار می‌رود به نحوی که هم اکنون نیروهای فارغ التحصیل و دانش‌ آموخته بیشترین متقاضیان جویای کار در سطح کشور را تشکیل می‌دهند.

اکبرنیا در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی تعداد مراجعه کنندگان به کاریابی‌ها خبرداد و گفت: افزایش تعداد مراجعات موجب آشنایی تدریجی کارجویان با موسسات کاریابی و هدایت شغلی بهتر آنها می‌شود چرا که مراکز کاریابی به دلیل آشنایی با اطلاعات تخصصی بازار کار می‌توانند در انتخاب رشته‌ دانشگاهی و ارائه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان سهم بسزایی داشته باشند.

به گفته مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اساس کار موسسات کاریابی، شناخت دقیق از بازار کار و مشاوره شغلی است ولی شکل مشاوره‌های شغلی باید تغییر کند و این امر تنها از طریق ارتباط موثر با کارفرما و به روز شدن مستمر امکان پذیر خواهد بود.

اکبرنیا با بیان اینکه کاریابی‌ها باید از حالت سنتی خارج و به روز شوند، تصریح کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی، کاریابی‌ها باید خود را توانمند کرده و به سمت به روز شدن حرکت کنند تا عملکرد موفق‌تری در بازار کار داشته باشند.

وی گفت: سهم فعلی دفاتر کاریابی از بازار اشتغال ۲۵ درصد است که با توجه به نقش تاثیرگذار کاریابی‌ها این سهم باید افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید