عرضه خودروهای یورو 5 از سال 96

کدخبر: ۱۵۹۶۸۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت قول داد بازار خودروی کشور سال آینده شاهد عرضه خودروهای جدید با استاندارد یورو ۵ ب
عرضه خودروهای یورو 5 از سال 96

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم جایگزینی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده اظهارداشت: برای نوسازی وانت‌ها، اتوبوس‌، کامیون و کامیونت‌های فرسوده تصمیماتی داریم که بعضی از آنها هنوز اجرایی نشده‌اند.

وی از معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد که طی یک هفته آینده جلسه‌ای را برای جایگزینی وانت‌ها و اتوبوس‌های فرسوده برگزار کنند.

نعمت زاده با بیان اینکه مصوبات مربوط به این طرح تهیه شده و مقدماتش مصوب شده است، گفت: در مورد اتوبوس و کامیون‌ها باید تسهیلات بانکی بیشتری را پرداخت کنیم که در حال پیگیری آن هستیم.

وی تصریح کرد: صنایعی که خود را با پیشرفت زمان تطبیق ندهند، محکوم به فنا هستند؛ گاهی می‌گویند چرا فلان کارخانه که قدمت ۵۰ ساله دارد حالا تعطیل شده است، در پاسخ به این افراد باید بگوییم که چون این کارخانه خود را بروزرسانی نکرده بود.

وی خبر داد: برخی کارخانه‌ها نیز برنامه بروزرسانی را اجرا کرده‌اند که طی هفته جاری برنامه رونمایی از چند محصول تولیدی آنها در صنعت لوازم خانگی را خواهیم داشت.

وزیر صنعت همچنین گفت: قول می‌دهم سال آینده خودروهای جدید با استاندارد یورو۵ را به بازار عرضه کنیم؛ در همین ارتباط قراردادهای جدید منعقد شده با خودروسازان خارجی برای تولید خودرو با استاندارد یورو۵ و یورو۶ هدف‌گذاری شده است.

او به انعقاد قرارداد با ۲ موسسه تحقیقاتی و طراحی موتورهای پیشرفته اروپایی اشاره کرد و گفت: موتورهای ۳ سیلندر کم مصرف با قدرت تا ۱۶۰ اسب بخار در این قراردادها مدنظر بوده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ایران خودرو با یک شرکت آلمانی و سایپا با یک شرکت اتریشی در این زمینه گفت: این قراردادها تا ۲ سال آینده به نتیجه می‌رسند.

وی همچنین با اشاره به همکاری صنعت خودروی ایران با موتورسازان دیزلی دنیا گفت: تولید اتوبوس و کامیون با استاندارد یورو۵ و یا استاندارد یورو۴ به اضافه فیلتر ذرات شروع شده و این خودروها به بازار عرضه خواهند شد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه ثبت سفارش موتور سیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای تیرماه متوقف شده است، افزود: تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید