ناامیدی از نفت 60 دلاری در 2017

کدخبر: ۱۵۹۹۴۰
وزیر نفت با بیان اینکه تولیدکنندگان از نفت بشکه ای ۵۵ تا ۶۰ دلار رضایت دارند، گفت: پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۷ میلادی، قیمت نفت در محدوده ۵۵ دلار تثبیت شود.
ناامیدی از نفت 60 دلاری در 2017

بیژن نامدار زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا در بازار نفت گفت: در شرایط فعلی، تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار نفت به طور کامل نبوده اما پیش بینی می شود در ادامه سال ۲۰۱۷ میلادی، بازار به سمت تعادل بیشتر بین عرضه و تقاضای نفت حرکت کند.

وزیر نفت با اعلام اینکه قطعاً به یکباره، امکان ایجاد تعادل بین  عرضه و تقاضا در بازار نفت وجود ندارد، در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر چشم انداز قیمت نفت در ادامه سال ۲۰۱۷ میلادی، تصریح کرد: کسی نمی تواند قیمت نفت را پیش بینی کند و قطعاً پیش بینی ادامه روند صعودی قیمت نفت هم امکان پذیر نیست؛ اما این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۱۷، قیمت نفت در بازار در محدوده بشکه ای ۵۵ دلار تثبیت شود.

این عضو کابینه یازدهم، در پاسخ به پرسش دیگر مهر که آیا ۷۰ دلار، قیمت عادلانه ای برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بازار نفت خواهد بود؟ توضیح داد: عدالت یک مقوله نسبی بوده و قطعاً اگر قیمت نفت به بشکه ای حدود ۷۰ دلار افزایش یابد، بار دیگر توازن بین عرضه و تقاضا از بین می رود و قیمت ها کاهش می یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در شرایط فعلی، تولید کنندگان بر روی نفت بشکه ای ۵۵ تا ۶۰ دلار رضایت دارند.

زنگنه همچنین با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت تولید نفت ایران، به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است، تاکید کرد: از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی هم، کاهش تولید نفت برخی از کشورهای عضو و غیر عضو اوپک آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید