سیل نقدینگی در راه است!

کدخبر: ۱۶۰۱۴۹
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها در بودجه افزایش نقدینگی است گفت: پیش بینی مجلس افزایش ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی در سال آینده است.
سیل نقدینگی در راه است!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، جعفرزاده ایمن آبادی در برنامه تیتر امشب با بیان اینکه نقش مجلس کنترل بودجه و هزینه و درآمدهای دولت است افزود : دولت را با مجوزهایی که به آن داده ایم مکلف کرده ایم که به رشد 8 درصد برسد.

وی اضافه کرد : در بودجه سال آینده تسهیلات خوبی برای بافت های فرسوده و حاشیه نشین ها در بخش مسکن پیش بینی شده است.

ایمن آبادی بابیان اینکه تورم مشکل اصلی کشور نیست و نباید روی تورم متمرکز شویم گفت : مشکل اصلی کشور رکود اقتصادی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بودجه 96 نرخ دلار سه هزار و سیصد تومان در نظر گرفته شده است افزود: دولت بداند اگر دلار گران شود قیمت تمام شده کالا نیز گران می شود و افزایش قیمت دلار به نفع هیچکس نیست بنابراین باید نرخ دلار را پایین آورد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 96 با اشاره به اینکه سیاست های پولی دولت نیاز به بازنگری دارد گفت:تعیین نرخ سود تسهیلات بانکی تابع قاعده علمی است و منطق اقتصادی دارد.

وی افزود : انتظار جامعه این است که نرخ سود متناسب با نرخ تورم کاهش یابد زیرا منطقی نیست که نرخ تورم تک رقمی اما نرخ سود چند رقمی باشد.

این نماینده مجلس گفت: در دو سه سال اخیر بانک مرکزی عملکرد خوبی داشته و نشان داده است اگر تمرکز بیشتری به سیاست های پولی انجام شود می تواند نرخ سود را پایین تر آورد.

ایمن آبادی با بیان اینکه رقم بودجه کشور بیش ازهزار هزار میلیارد تومان است اما نباید کشور را با آزمون و خطا اداره کرد افزود : وقتی قیمت نفت 52 دلار است دولت نباید قیمت بیشترآن را در بودجه پیش بینی کند اما دولت نرخ 55 دلار در هر بشکه را تعیین کرد که مجلس نیز تصویب کرد.

وی با اشاره به  اینکه یکی از دغدغه ها در بودجه افزایش نقدینگی است گفت : پیش بینی مجلس افزایش  450 هزار میلیارد تومانی نقدینگی در سال آینده است بنابراین مجلس تلاش کرده است برای کاهش نقدینگی بودجه را به سمت افزایش تولید ببرد.

این نماینده مجلس افزود : چهار هزار طرح نیمه کاره در کشور وجود دارد و دولت به پیمانکاران عمرانی 90هزار میلیارد تومان بدهکار است بنابراین بهتر است دولت طرح های عام المنفعه را به اتمام رساند.

وی گفت: خبر خوشی که برای مردم داریم این است که در کمیسیون تلفیق تصویب شد مالیات بر ارزش افزوده بر کالای نهایی که به دست مصرف کننده میرسد اعمال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید