کاهش واردات سیگار

کدخبر: ۱۶۰۱۷۲
گمرک جمهوری اسلامی ایران از واردات 31 میلیون و 154 هزار و 679 دلار انواع سیگار تا پایان دی ماه خبر داد که سهم آذر و دی ماه در همسنجی با هشت ماهه منتهی به آبان کاهش یافته است.
کاهش واردات سیگار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، بر اساس جدول های آماری تجارت خارجی سهم واردات انواع سیگار از آغاز امسال تا پایان آبان ماه 30 میلیون و 316 هزار دلار بود. 

میزان واردات سیگار در دو ماهه آذر و دی نیز در مجموع 838 هزار و 679 دلار ثبت شد. این میزان سیگار از امارات، فدراسیون روسیه و ایتالیا وارد کشور شد.

با این همه، میانگین ارزش واردات سیگار به کشور در آذر و دی در مقایسه با هشت ماهه منتهی به آبان ماه با کاهش شدیدی همراه بود که به نظر می رسد این موضوع بیشتر به سیاست های دفتر برنامه ریزی دخانیات برای افزایش ظرفیت تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات مربوط می شود.

بر اساس سیستم بین المللی طبقه بندی کالا، سیگار در دو ردیف تعرفه ای 24022000 با عنوان سیگار حاوی توتون و ردیف تعرفه ای 2402100 با عنوان سیگار برگ طبقه بندی می شود.

واردات سیگار منوط به اخذ مجوز واردات از دفتر برنامه ریزی دخانیات کشور و رعایت سایر مقررات مرتبط است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات اعلام کرد: آمارها نشان می دهد در 9 ماهه امسال سه میلیارد و 700 میلیون نخ سیگار وارد کشور شد که در مقایسه با 11 میلیارد نخ وارد شده در مدت مشابه پارسال، کاهش 67 درصدی نشان می دهد.

«علی اصغر رمزی» بیان داشت: مالیات و عوارض برای واردات محصولات دخانی 104 درصد و برای تولیدات داخلی 21 تا 36 درصد تعیین شده است.

به گفته وی، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مالیات تعیین شده برای واردات 40 درصد، تولید داخلی 10 درصد، تولید مشترک 20 درصد و تولید مستقل برند خارجی 25 درصد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید