نگاه ویژه هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

کدخبر: ۱۶۰۳۰۱
دولت هند پس از اتلاف وقت زیاد، اقدام به اختصاص بودجه ای ویژه برای توسعه بندر چابهار ایران در بودجه سالانه خود کرده است.
نگاه ویژه هند برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

به گزارش تسنیم به نقل از اسپوتنیک نیوز، هند و چین سال هاست مشغول رقابت بر سر احداث بنادری در منطقه اقیانوس هند هستند. کندی هندی ها در آغاز فعالیت های توسعه بندر چابهار ایران، سال گذشته موجب نارضایتی دولت ایران شده بود. اکنون دولت هند قصد دارد با اختصاص بودجه هایی ویژه، مجددا اعتماد دولت ایران و سایر کشورهای حاشیه اقیانوس هند را جلب کند.

دولت هند پس از اتلاف وقت زیاد، اقدام به اختصاص بودجه ای ویژه برای توسعه بندر چابهار ایران در بودجه سالانه خود کرده است. دولت هند، در سال مالی خود که از ماه آوریل شروع می شود، رقم 22.5 میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار اختصاص داده است.

هند در ماه می سال گذشته میلادی، قرارداد توسعه ترمینال باری چند منظوره (به طور 600 متر) و ترمینال کانتینری (به طول 640 متر) چابهار را با دولت ایران به امضا رساند. سال گذشته دولت هند 15 میلیون دلار برای این پروژه اختصاص داده بود. دولت هند همچنین مراسمی را برای برگزاری در بندر چابهار در ماه آوریل برنامه ریزی کرده تا فرصت های ایجاد شده در نتیجه توسعه این بندر را برای بازیگران بخش خصوصی به نمایش بگذارد. هند وعده داده که سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در پروژه چابهار انجام دهد.

اگزیم بانک هند نیز قول داده که اعتباری 150 میلیون دلاری برای توسعه فاز یک این بندر اختصاص دهد. منابع دولتی گفتند، دولت هند در انتظار ارائه پروژه ها از سوی طرف ایرانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید