آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس

کدخبر: ۱۶۰۷۵۹
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سرانجام پس از مدت‌ها شنبه هفته جاری مدیرعامل بانک مسکن از آغاز پرداخت متمم 10 میلیون تومانی وام مسکن مهر به 390 هزار واحد این طرح خبر داد و گفت: «از امروز(شنبه 16 بهمن) 1266شعبه بانک مسکن آمادگی پرداخت متمم10میلیون تومانی مسکن مهر را دارند.»
آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس

پس از این اعلام،‌قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که مشکل ساخت واحدهای باقیمانده در سایت مسکن مهر به کمک افزایش 10 میلیون تومانی تسهیلات برطرف می‌شود، گفت: با اجرای این مصوبه قطعا پروژه‌های باقیمانده سرعت گرفته و به زودی تکمیل می‌شوند ولی قطعا مسئله فقط اتمام ساخت واحدها نیست بلکه باید برای تأمین خدمات، محوطه‌سازی و آماده‌سازی سایت‌ها نیز فکری بکنیم تا پروژه‌ها قابل تحویل و واگذاری به مردم بشوند.

مهرآبادی با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات بررسی و رفع مشکلات پروژه‌های باقیمانده مسکن مهر با سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن، افزود: افزایش تسهیلات بانکی واحدهای مسکن مهر از 30 به 40میلیون تومان شامل همه واحدهای نیمه‌تمام موجود در سراسر کشور که هنوز فروش اقساطی نشده‌اند، می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تلاش براین است با افزایش تسهیلات بانکی، عملیات مربوط به ساخت واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس تا نیمه نخست سال آینده به پایان برسد ولی برای تأمین خدمات و اقدامات مربوط به آماده‌سازی و محوطه‌سازی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط باید کمک خود را دو چندان کرده و برای تکمیل این طرح تلاش کنند.

مهرآبادی با بیان اینکه افزایش تسهیلات باعث افزایش نقدینگی مردم می‌شود، گفت: افزایش تسهیلات ارتباطی به افزایش قیمت واحدهای مسکونی مهر ندارد و وزارت راه و شهرسازی مخالف افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر است. دیماه سال 92 در دستورالعمل شماره 3 بحث قیمت‌ها نهایی شدو هیچگونه افزایش مجدد قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش تسنیم، این در حالی  است که خبر می رسد آب کارگاهی 33 هزار واحد مسکن مهر فاز 11 (کوزو) از دیروز قطع شد.

گفته می‌شود دلیل این اتفاق ریشه در تعهدات وزارت راه و شهرسازی برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های مسکن مهر از جمله مخازن آب،‌ شبکه‌های آب و فاضلاب، تصفیه‌خانه و...  و تعهد این وزارتخانه برای تهاتر زمین با وزارت نیرو برای تامین این خدمات دارد.

بر این اساس شرکت عمران پردیس حدود 400 میلیارد تومان (در دولت کنونی و دولت قبل) قرارداد برای شبکه‌های آب،‌فاضلاب،‌مخازن آب،‌تصفیه‌‌خانه‌ها، شبکه‌های برق واحدهای مسکن مهر امضا کرده و بخش دیگری از تامین خدمات به شرکت آبفا محول شد. قرار بوده این شرکت در ازای ارائه خدمات از شرکت عمران زمین دریافت کند که در این راستا حدود 50 میلیارد تومان زمین به شرکت آبفا با هدف حل مشکلات متقاضیان مسکن مهر واگذار می‌شود.

از سوی دیگر  از محل اسناد خزانه اسلامی 880 میلیارد تومان با اولویت شهر پردیس به وزارت نیرو اختصاص یافت. پس از این اتفاق گویا یک نهاد نظارتی به شرکت عمران پردیس اعلام می‌کند با توجه به تخصیص 880 میلیارد تومان به وزارت نیرو دیگر نباید در قبال تامین انشعابات به زیرمجموعه این وزارتخانه زمینی داده شود و این وزارتخانه باید به وظایف خود در این قبال عمل کند. ولی در عین حال آب کارگاهی قطع می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید