تاکید یک نماینده مجلس بر دریافت مالیات از خانه های خالی

کدخبر: ۱۶۱۱۲۲
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از خانه های خالی که به قصد افزایش قیمت از فروش آنها امتناع می شود، باید مالیات اخذ کرد.
تاکید یک نماینده مجلس بر دریافت مالیات از خانه های خالی

زهرا سعیدی مبارکه درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،در رابطه با موضوع اخذ مالیات ازخانه های خالی گفت:مسائل اقتصادی باهم ارتباط دارند و در اقتصاد خانوارها نیز وضعیت به همین صورت است.  

نماینده مردم رودسر درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:درحال حاضر جمعیت قابل توجهی از کشور را جوانان تشکیل می دهند و ضرورت برنامه ریزی برای مسائل اقتصادی ازدواج مطرح است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:یکی از مسائلی که اقتصاد خانوارها را تحت تاثیر قرار داد؛بحث هزینه های بالا برای پرداخت اجاره بها و خرید مسکن است.

سعیدی مبارکه گفت:درحالی هزینه های تامین مسکن درکشور بالا است که تعداد قابل توجهی خانه خالی از سکنه وجود دارد و مالکان بخشی از این خانه های خالی به دلیل افزایش قیمت از اجاره یا فروش خانه های خالی،شانه خالی می کنند.

وی ادامه داد:امتناع از فروش خانه های خالی باهدف افزایش قیمت قابل قبول نیست؛بنابراین باید با راهکارهای مختلف زمینه استفاده از این امکان را فراهم کرد که یکی از راهکارها می تواند ارائه وام مسکن با شرایط آسان باشد.

سعیدی مبارکه با اشاره به ضرورت توجه به استهلاک خانه های خالی ادامه داد:در هرصورت براساس مقررات،از خانه های خالی که به قصد افزایش قیمت از فروش آنها امتناع می شود، باید مالیات اخذ کرد.

لزوم حمایت از خیرین مسکن ساز درکشور

وی گفت:باید با استفاده از اطلاعات از سازمان های مربوطه مانند اداره ثبت اسناد و املاک،شهرداری و سازمان امور مالیاتی از وضعیت خانه های خالی اطلاع یافت و براساس آن،مالیات از خانه های خالی اخذ شود البته به نحویی که انگیزه تولید مسکن کاهش نیابد.  

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:بسیاری از خیرین مسکن ساز کشور نیز اگر شرایط تسهیل شود؛بطورمثال به مدت دوسال،می توانند خانه های های خالی از سکنه خود را بدون اخذ اجاره بها در راستای تشویق به ازدواج در اختیار زوج های جوان قرار دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید