هشدار در خصوص پیش فروش بدون مجوز خودرو/ خریداران مراقب باشند!

کدخبر: ۱۶۷۰۰۷
سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که از شرکت‌های پیش‌فروش کننده خودرو فاقد نمایندگی رسمی و فاقد مجوز پیش‌فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت خودرو خریداری نشود.
هشدار در خصوص پیش فروش بدون مجوز خودرو/ خریداران مراقب باشند!

به گزارش مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پیرو اطلاع رسانی‌های قبلیِ این سازمان در راستای وظایف نظارتی، افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بحران‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله بازار خودرو، و با توجه به ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، مصوب ۱۳۹۵.۱.۲۸ هیات وزیران، پیش فروش خودرو از سوی شرکت‌های عرضه کننده خودرو، صرفاً در قالب اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر است.

در این اطلاعیه آمده است: بنابراین انتشار هرگونه آگهی و تبلیغات، مبنی بر پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز مربوطه ممنوع و پیگرد قانونی دارد و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی که فاقد نمایندگی رسمی هستند، به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این اطلاعیه از افراد متقاضی خرید خودرو خواسته است تا پیش خرید خودرو را صرفاً ازطریق نمایندگی‌های مجاز که نسبت به اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام کرده‌اند، انجام دهند.

بر این اساس، به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکت‌های عرضه کننده خودرو، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می‌کند، از خرید خودرو در قالب پیش فروش از شرکت‌های فاقد مجوز اکیدا خودداری نمایند.

نشریات، جراید و رسانه های عمومی موظفند درخواست چاپ آگهی‌های مربوط به پیش فروش خودرو توسط کلیه عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی و نیز وارداتی، شرکت‌های واسطه‌ای، لیزینگ و واحدهای صنفی را مشروط به اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت نموده و شماره و تاریخ مجوز اخذ شده را در آگهی درج کنند.

در ضمن شماره تلفن ۲۲۰۵۸۵۶۰ برای پاسخگویی به اصالت آگهی صادره و سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان با شماره تلفن ۱۲۴ در سراسر کشور، آماده دریافت و رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی در این زمینه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید