تناسب نرخ سود سپرده با شرایط بازار

کدخبر: ۱۶۷۲۲۱
مدیرعامل بانک ایران زمین گفت: نرخ سود سپرده‌ها باید متناسب با شرایط بازار و در نظر گرفتن برخی عوامل تاثیرگذار تعیین شود تا بتواند از شوک‌های احتمالی در اقتصاد جلوگیری کند.
تناسب نرخ سود سپرده با شرایط بازار

 

عبدالمجید پورسعید در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره نرخ سود سپرده‌ها در سال جاری افزود: براساس تجربیات گذشته و تصمیم‌گیری بانک مرکزی در این باره، شورای پول و اعتبار با در نظر گرفتن تمام فاکتورهای لازم و تاثیرگذار نرخ سود سپرده‌ها را تعیین و اعلام خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ایران زمین ادامه داد: به نظر من مسئله مهم این است که برای تصمیم‌گیری در این باره باید کلیه عوامل تاثیرگذار بر این نرخ درنظر گرفته شود.

وی اظهارداشت: اما دیدگاهی درباره این نرخ وجود دارد که باید همراه با در نظر گرفتن برخی سیاست ‌گذاری‌ها، بازار تعیین کننده نرخ سود سپرده باشد، زیرا اگر بازار تعیین کننده این نرخ باشد، روند تعیین این نرخ صحیح و با ثبات خواهد بود اما در صورتی‌که همراه با شرایط بازار تعیین نشود، امکان بروز شوک‌های غیر قابل پیش بینی وجود دارد.

پورسعید درباره تصمیم گیری‌های چند سال اخیر بانک مرکزی در این باره، گفت: تجربیات چند سال اخیر و تصمیم گیری‌های بانک مرکزی، نشان از بینش و تصمیم گیری صحیح بانک مرکزی در این باره دارد.

این مدیرعامل بانکی در ادامه درباره تاثیر سیستم بانکی در رونق تولید و اشتغالزایی گفت: به طور حتم سیستم بانکی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که می تواند در تحقق شعار سال موثر و نقش کلیدی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که تنها سیستم بانکی در این موضوع تاثیرگذار نخواهد بود و باید سایر بخش‌ها و عوامل در کنار سیستم بانکی نقش خود را به درستی ایفا کنند.

پورسعید درباره تاثیر مقررات و ضوابط تاثیرگذار دراین بخش گفت: علاوه بر این قوانین و مقررات نیز باید باثبات و متناسب با شرایط باشد.

مدیرعامل بانک ایران زمین در ادامه درباره نقش بانک‌ها توضیح داد: اما بانک‌ها نیز باید در طرح هایی سرمایه گذاری کنند که توجیه اقتصادی دارد و می تواند در رونق تولید و اشتغال تاثیرگذار باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید