افزایش یارانه در اختیار مجلس است، نه دولت

کدخبر: ۱۶۷۲۲۵
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد وعده‌های برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر افزایش یارانه‌ها گفت: لازمه اجرایی‌شدن ایده یارانه ١٥٠ هزار تومانی که توسط برخی کاندیداها مطرح می‌شود، این است که بنزین حداقل لیتری چهار هزار تومان، گازوئیل حداقل لیتری دو هزار تومان و هر نان لواش دو هزار تومان شود.
افزایش یارانه در اختیار مجلس است، نه دولت

محمدعلی وکیلی در مصاحبه با «عصر ایران» ادامه داد: اگر مردم ظرفیت این را دارند که این تغییر در قیمت‌ها اتفاق بیفتد تا درآمدی ایجاد شود، برای منبع تأمین هزینه مورد نظر کاندیداها اشکال ندارد؛ این ١٥٠ هزار تومان قابل تحقق است، اما آیا مردم آمادگی این را دارند که بنزین لیتری چهار هزار تومان شود؟

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: آقایان گفته‌اند که یارانه مورد نظر برای سه دهک پایین جامعه است و این فقط یک ادعا و شبه‌بیانیه است و راهبرد و برنامه‌ای نیز برای آن ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه "حرف‌های پوپولیستی اصولاً بیانیه است و فرمول اجرایی برای آن نیست"، خاطرنشان کرد: تمام کارشناسان معتقدند که هرگاه تورم بالا می‌رود از جیب دهک‌های پایین برداشته می‌شود و به جیب دهک‌های بالا می‌رود، در واقع نتیجه افزایش تورم این است که باد از پشته دهک‌های بالا برمی‌دارد و روی پشته دهک‌های بالا می‌اندازد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اختیارات دولت در چارچوب برنامه ششم طراحی شده است و در چارچوب آن اختیارات دولت باید برنامه سالانه‌اش را ارائه دهد. ظرفیت برنامه ششم به هیچ وجه متناسب با این ادعاهای که آقای قالیباف و رئیسی که چه در ارتباط با اشتغال و چه در ارتباط با یارانه مطرح می‌کنند نیست و این جزو اختیارات مجلس است.

وکیلی در پایان اظهار کرد: معمولاً دوستان یاد گرفته‌اند ادعا یا طرح کنند. مردم را به طرف خودشان متمایل کنند و بعد از مسئولیت ادعا کنند که ما می‌خواستیم و مجلس اجازه نداد و این نوع ادعا فراتر از قانون است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید