آخرین وضعیت محبوس شدگان معدن زغال سنگ یورت

کدخبر: ۱۶۷۵۶۸
عملیات امدادرسانی و آواربرادی برای نجات محبوس شدگان در تونل شماره یک معدن زمستان یورت آزادشهر در پنجمین روز از وقوع این حادثه بدون لحظه‌ای وقفه در حال انجام است.
آخرین وضعیت محبوس شدگان معدن زغال سنگ یورت

به گزارش ایسنا، جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی محبوسین معدن یورت، اظهار کرد: از روز گذشته امکان اینکه فردی زیر آوار ریزش اول مانده باشد منتفی شد، لذا با استفاده از لوکوموتیوهای مخصوص اقدام به آوار برداری از محل ریزش اول کردیم.

رضا مروتی افزود: همزمان با عملیات آواربرداری، استحکام بخشی و دیواره سازی تونل را انجام می‌دهیم تا به مرحله دوم آواربرداری برسیم.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال راه دومی نیز برای رسیدن به ریزش‌های دوم و سوم هستیم، تصریح کرد: تا این لحظه از یک دویل که در انتهای تونل به صورت عمودی قرار داشته، استفاده می کنیم.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه بخش‌هایی از این دویل نیز توسط انفجار دچار تخریب شده است، ادامه داد: این کار بسیار دشوار و زمانبری است و تنها یک نفر می‌تواند در این دویل کار کند. با این وجود  کار آواربرداری از این تونل بدون لحظه‌ای وقفه با جایگزینی شیفت‌های متعدد در حال انجام است.

مروتی به بازدید بامداد امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از محل حادثه معدن آزادشهر اشاره کرد و گفت: دکتر ربیعی اصرار داشتند خودشان با ورود به عمق تونل از نزدیک عملیات امدادرسانی و آواربرداری را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: دکتر ربیعی در این بازدید نشستی را با مجموعه ای از کارگران این معدن و معادن دیگری که در محل حضور داشتند، برگزار کردند و درد دل ها و مشکلات آنها را شنیدند و وعده های خوبی به آنها دادند.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان بیان کرد: پرداخت وقفه‌های بیمه ای که در گذشته برای کارگران این معدن وجود داشته، برقراری مستمری مادام العمر خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، برقراری مستمری بیکاری کارگران این معدن و تعیین و تکلیف وضعیت ایمنی این کارگاه از جمله مواردی بود که در این نشست توسط دکتر ربیعی مطرح شد.

تاکنون پیکر 22  نفر از معدنچیان جانباخته در این حادثه از معدن خارج شد.

ساعتی پیش دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان برای بازدید از معدن یورت وارد استان گرگان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید