پیش بینی صندوق بین المللی پول از نرخ تورم و نرخ بیکاری ونزوئلا

کدخبر: ۱۶۷۹۸۲
صندوق بین المللی پول اعلام کرد، با توجه به شرایط حاکم بر ونزوئلا پیش بینی می شود که نرخ تورم این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۲۰۰۰ درصد افزایش پیدا کند.
پیش بینی صندوق بین المللی پول از نرخ تورم و نرخ بیکاری ونزوئلا

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری «نیوز اوتلتز»، صندوق بین المللی پول اعلام کرد، بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا موجب تشدید خشونت و نرخ تورم در این کشور شده و در حال حاضر تورم ونزوئلا ۷۰۰ درصد است و پیش بینی می شود که این رقم در سال آینده میلادی به دلیل کمبود مواد غذایی و دارو به ۲ هزار درصد برسد.  

این در حالی است که بی ثباتی اقتصادی در این کشور رو به وخامت و خروج سرمایه از این کشور در حال شتاب گرفتن است.

همچنین در ماه گذشته میلادی شرکت جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد که فعالیت خود را در ونزوئلا تعطیل کرده است؛ البته این موضوع به دنبال ضبط کارخانه جنرال موتورز توسط نیروهای دولتی ونزوئلا صورت گرفت.  

صندوق بین المللی پول همچنین اعلام کرد که در سال جاری میلادی نرخ بیکاری ونزوئلا به بیش از ۲۵ درصد خواهد رسید و این رقم برای سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۸ درصد است.

در حال حاضر ونزوئلا سومین سال رکود خود را تجربه می کند و در سال ۲۰۱۶ میلادی توان اقتصادی این کشور ۱۸ درصد تنزل یافت؛ ضمن اینکه ارزش پول این کشور هم به دلیل سقوط بهای نفت و نیز افزایش بی رویه نرخ تورم با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید