سابقه بیمه لازم برای بازنشستگی روستائیان کاهش یافت

کدخبر: ۱۶۸۳۹۲
طی مراسمی در روستای کاسگر محله از توابع شهرستان بابلسر با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به شماری از بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر احکام بازنشستگی و تندیس این صندق اهدا شد.
سابقه بیمه لازم برای بازنشستگی روستائیان کاهش یافت

به گزارش ایلنا، علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع مردم استان مازندران با اشاره به سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید گفت: سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید برخلاف رویکرد سیاست صدقه‌ای که در دولت قبل با ایجاد رضایت کوتاه‌مدت و بدون اثر میان مدت و بلندمدت انجام می‌شد، در راس فعالیت‌های مسئولان وزارتخانه قرار گرفت.

وزیر کار با اشاره به مجاهدت‌های خاموش و بی‌سروصدا روستاییان گفت: دولت یازدهم  به جای برنامه‌های کوتاه‌مدت، برنامه‌های بلند مدتی از جمله فراهم کردن بستر برای مهاجرت از شهر به روستا را انجام داد.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که دولت یازدهم برای روستائیان انجام می‌داد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه روستاهای کشور از نظر نوع خدماتی که می‌توانند ارائه دهند، شناسایی شده‌اند و اکنون ما می‌دانیم در همه روستاهای کشور چه می‌گذرد. برنامه‌های توانمندسازی با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای از مناطق محروم کشور شروع شده است.

ربیعی در خصوص خدماتی که به روستائیان در دولت تدبیر و امید ارائه شد، گفت: امروز خدمات اینترنتی به تمام روستاهایی که بالای ۴۰ خانوار دارند، ارائه می‌شود و اکنون به سمتی حرکت می‌کنیم که در  آینده نزدیک به روستاهایی که ۱۰ خانوار در آن سکوت می‌کنند نیز اینترنت برسانیم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم، موضوع گازرسانی به روستاها است و تلاشی که عوامل اجرایی انجام می‌دهند تا پایان سال ۹۶ صددرصد روستاها گازرسانی خواهد شد.

مشاور رئیس دولت اصلاحات با اشاره به مشاغل روستائیان عنوان کرد: نباید اقتصاد روستائیان را متکی به کشاورزی کنیم. بحث مشاغل روستائیان درهفت استان به صورت جدی انجام شد و مشاغلی مانند انبارداری، بسته‌بندی، صنایع تکمیلی، بوم‌گردی و گردشگری روستایی در حال حاضر دنبال می‌شود.

وزیر کار ادامه داد: ما برای فعالیت تعاونی‌ها در روستاها ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص دادیم. برنامه دیگری که دولت برای خدمات‌رسانی به روستائیان در دستور کار دارد، ایجاد صندوق‌های خرد است. این صندوق‌ها به روستاهای بدون کار کمک ویژه‌ای خواهد کرد. ما برای این صندوق‌ها ۵۱۸ میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم.

وی به فعالیت‌های دیگر دولت جهت رفاه حال روستائیان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد آن هستیم که با ایجاد خانه‌های بهداشت و افزایش ۵۰۰ درصدی دفترچه روستائیان خدمات بهداشتی و درمانی به روستائیان ارائه می‌شود. ما برای خدمات‌رسانی بهتر به روستائیان با تلاش‌هایی که انجام دادیم، توانستیم سابقه ۱۵ سال بازنشستگی روستاییان را به ۱۰ سال کاهش دهیم.

ربیعی در پایان گفت: من یک روستایی‌زاده هستم و طعم تلخ فقر شدید را نیز چشیده‌ام. ما باید بدون شعارهای پوچ و با برنامه به سمت بسترسازی حرکت کنیم. ما نمی‌خواهیم به روستائیان بگوییم که شما در خانه بنشینید و ما به شما پول می‌دهیم و در پنج ماه این واریزها را متوقف کنیم. ما اگر بخواهیم می‌توانیم هر روستا را با به یک وضعیت مطلوب برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور استرالیا پشم گوسفند محور توسعه جامعه شد، گفت: ما باید طوری عمل کنیم تا در آینده نه چندان دور سفره روستائیان را رنگین و شاهد شادی آنها باشیم. من اکنون حامل سلام دکتر روحانی به شما هستم.

گفتنی است؛ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از صندوق‌های چهارگانه صندوق تامین اجتماعی است. این صندوق حاصل آخرین مصوبات دولت اصلاحات در سال ۸۴ بود که متاسفانه با شروع فعالیت دولت خدمتگزار فعالیت چندانی در این حوزه صورت نگرفت، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فعالیت‌های این صندوق برای رسیدگی به وضعیت روستائیان سرعت بیشتری گرفت تا اینکه در اسفندماه سال گذشته ۲۵ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند و طبق گفته مسئولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تا پایان سال ۹۶، ۵۰ هزار نفر در کل کشور تحت پوشش این صندوق قرار خواهند گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید