فهرست شعب دارای مجوز موسسه اعتباری کاسپین اعلام شد + اسامی

کدخبر: ۱۶۸۹۱۵
با تصمیمات اخیری که در رابطه با موسسه اعتباری کاسپین گرفته شد وارد مرحله جدیدی می‌شود. اکنون با صدور مجوز برای ۲۰ شعبه از این موسسه، مشتریان و همچنین سپرده‌گذاران تعاونی‌های زیرمجموعه آن برای تعیین تکلیف شرایط خود فقط باید به این شعب مراجعه کنند، درغیر این صورت بانک مرکزی مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
فهرست شعب دارای مجوز موسسه اعتباری کاسپین اعلام شد + اسامی

به گزارش ایسنا، بعد از چند ماه سرانجام نقل و انتقال اموال و دارایی عمده تعاونی‌های زیرمجموعه موسسه کاسپین به آن پایان یافته و مرحله‌ جدیدی از تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های این موسسه آغاز شد. فرشتگان، الزهراء، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات، پیوند، بدر توس و امید جلین هشت تعاونی بودند که در پایان سال ۱۳۹۴ تحت مجموعه کاسپین قرار گرفتند.

این موسسه مجوز فعالیت را دریافت کرد تا بتواند با نقل و انتقال کامل دارایی‌های ارزیابی شده تعاونی‌های تعیین شده فعالیت خود را شکل دهد، با این حال طولی نکشید که برخی شعب به دلیل دستور یک دادستانی تابلوهای خود را به کاسپین تغییر دادند در حالی که برخلاف توافق اولیه انجام شده و خود موجب شد تا در جریان تجمعات ماه‌های اخیر این موسسه، کاسپین باشد که مورد اعتراض قرار گیرد در حالی که سپرده‌گذاران مربوط به تعاونی‌های منحله زیرمجموعه کاسپین بوده و عمدتا به تعاونی فرشتگان اختصاص داشتند.

از این‌ رو همان طور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد از زمانی موسسه کاسپین موظف به رسیدگی به امور سپرده‌گذاران خواهد بود که تمامی اموال و املاک ارزیابی شده تعاونی‌ها به این موسسه منتقل شده و آنگاه کاسپین در شعب تحت عنوان خود مسئول رسیدگی به سپرده‌گذاران خواهد بود و از آن پس بانک مرکزی در مقابل اقدامات این موسسه متعهد می‌شود.

اما با اطلاعیه اخیر بانک مرکزی اعلام شد که به زودی سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان که عمده سپرده‌گذاران را  تشکیل می‌دهند می‌توانند با مراجعه به شعب کاسپین وضعیت خود را مشخص کنند.

براین اساس با اولویت‌ بندی انجام شده تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف ۱۰ میلیون تومان فرشتگان در دستور کار قرار گرفته و با انجام این فرآیند حدود ۸۷ درصد آنها دارای وضعیت مشخص خواهد شد. البته تصمیم با خودشان است که وجوه خود را در موسسه دارای مجوز کاسپین قرار دهند و یا آن را خارج کنند.

در حالی حدود ۳۹۷ هزار و ۳۹۲ نفر از سپرده‌گذاران فرشتگان تعیین تکلیف می‌شوند که این افراد باید فقط به شعب اعلامی کاسپین که دارای مجوز بانک مرکزی است مراجعه کنند. به عبارتی در حال حاضر فقط ۲۰ شعبه کاسپین با نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند و مشتریان جدید این موسسه و سپرده‌گذاران تعاونی‌های زیرمجموعه نباید به سایر شعب مراجعه‌ای داشته باشند در غیر این صورت تعهدی در برابر آنها وجود ندارد، چرا که مربوط به تعاونی‌های منحله هستند.

در حال حاضر مجوز شش شعبه برای تهران و ۱۴ شعبه در شهرستان‌ها صادر شده است. ظاهرا از شب گذشته تغییر تابلوی شعب مجاز آغاز شده است.

آنطور که محمدرضا تابش-عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار -  با اشاره به  مصوبه روز گذشته این شورا اعلام کرده است، پرداختی به سپرده‌گذاران کوچک کاسپین از روز پنج‌شنبه(فردا) آغاز خواهد شد.

اسامی ۲۰ شعبه مجاز موسسه کاسپین

شعبه نشانی شعبه نشانی
مرکزی تهران، آرژانتین، خ الوند، پلاک ۱۹ کرمان کرمان، میدان بسیج، ضلع غربی، ابتدای خیابان فلسطین
سهروندی جنوبی تهران، خ مطهری، خ سهرودی جنوبی، پایین‌تر از چهارراه ملایری‌پور، خ امین‌زاده، پلاک ۲۴ ساری ساری، میدان امام خمینی، ابتدای بلوار پاسداران
دروازه دولت تهران، خ انقلاب، نبش کوچه شهید کریمی، پلاک ۴۹۵ آمل آمل، خ امام خمینی، بین خ ۱۶ و ۱۸ پلاک ۲۰۷
کوی نصر تهران، خ کوی نصر، نبش خ بیستم، پلاک ۲۰ اردبیل اردبیل، میدان شریعتی، پلاک ۳۳۶
سعادت‌آباد تهران، میدان کاج، خ سرو شرقی، بین خ مجد و بهزاد، پلاک ۱۲۷ رشت رشت، خ امام خمینی، جنب میدان دکتر حشمت، پلاک ۲۹۶
پامچال مشهد، بلوار سجاد، بین خ سجاد ۱۴ و ۱۶، پلاک ۱۲۰ اصفهان اصفهان، خ بزرگمهر، خ بهمن، مجتمع امیرکبیر
دانش مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۴۲ و ۴۴، پلاک ۱۱۲۸ تبریز تبریز، چهارراه عباسی، پلاک ۹۱۷
وکیل آباد مشهد، بلوار وکیل آباد، وکیل آباد ۱۳، نبش خ سروش، پلاک ۳ زاهدان زاهدان، خ بهشتی، حدفاصل خ بهشتی ۱۷ و ۱۹، پلاک ۴
گرگان گرگان، خ ولیعصر، بین عدالت ۸ و ۴ بیرجند بیرجند، خ معلم، نبش خ معلم ۳۵ پلاک ۶
یزد یزد، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه مولوی کرمانشاه کرمانشاه، چهارراه مدرس، نبش کوچه پزشکان، پلاک ۲۱۸۹

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید