کاهش 5 درصدی حد مجاز اسیدهای چرب اشباع روغن های خوراکی

کدخبر: ۱۶۹۱۶۷
سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: حد مجاز اسیدهای چرب اشباع با تلاش این سازمان و همکاری سازمان های نظارتی و تولید کنندگان روغن، از بیشینه 30 به 25 درصد در استاندارد ملی ایران شماره 9131 با عنوان «روغن خوراکی مصرفی خانوار- ویژگی ها و روش های آزمون» کاهش یافت.
کاهش 5 درصدی حد مجاز اسیدهای چرب اشباع روغن های خوراکی

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال، این موضوع در نشست شورای سیاستگذاری روغن ها و چربی های خوراکی برای کاهش میزان اسیدهای چرب اشباع در روغن ها و چربی های خوراکی و همچنین نشست تخصصی ارتقا و بهبود مستمر ایمنی و کیفیت روغن خوراکی مصرفی خانوار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برپایه این گزارش، حد مجاز اسیدهای چرب اشباع از بیشینه 30 به 25 درصد در استاندارد ملی ایران شماره 9131 با عنوان «روغن خوراکی مصرفی خانوار- ویژگی ها و روش های آزمون» کاهش پیدا کرد.

در این نشست، «وحید مرندی مقدم» معاون نظارت بر اجرای استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با همکاری های بین بخشی بویژه تعامل و همکاری با سازمان های نظارتی و انجمن ها، ارتقای بهداشت، ایمنی و سلامت مصرف کننده به خصوص در زمینه مواد غذایی و خودرو را در اولویت قرار داده است.

«زهرا عبداللهی» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست از همکاری صمیمانه سازمان ملی استاندارد ایران تقدیر کرد و گفت: با همکاری های صورت گرفته در دو سال گذشته، میزان قند، نمک و چربی در استانداردهای ملی ایران و رعایت آن توسط تولیدکنندگان انجام شد که اقدام مناسبی برای ارتقا سلامت مصرف کنندگان بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید