اقدام متقابل قطر در لغو پروازها به مقصد عربستان

کدخبر: ۱۷۰۸۳۰
خطوط هوایی قطر در پی قطع روابط ۴ کشور عربی با دوحه، پروازهای خود را به عربستان سعودی لغو کرد.
اقدام متقابل قطر در لغو پروازها به مقصد عربستان

به گزارش مهر به نقل از العهد، در پی قطع روابط ۴ کشور عربی با دوحه و لغو پروازهای امارات و عربستان سعودی به دوحه، خطوط هوایی قطر در اقدامی متقابل، پروازهای خود به عربستان را لغو کرد.

امروز همچنین شرکت هواپیمایی «الاتحاد» و «فلای دبی» امارات اعلام کردند که پروازهای خود به مقصد قطر را از صبح فردا سه شنبه متوقف می کنند. العربیه نیز گزارش داد که عربستان مانع فرود هواپیماهای قطری در این کشور شد و این هواپیماها به دوحه بازگشتند.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه مصر نیز در بیانیه ای اعلام کرد که حریم هوایی و بنادر دریایی این کشور به روی قطر کاملا بسته است.

عربستان سعودی ورود و یا عبور قطریها از این کشور را به دلایل امنیتی ممنوع اعلام کرد.

با محاصره قطر از سوی ۳ کشور همسایه (بحرین، امارات و عربستان سعودی) قطر تنها از طریق آب های بین المللی و آب های منطقه ای ایران و آسمان ایران می تواند با جهان خارج ارتباط برقرار کند.

تنها راه ارتباطی زمینی قطر با مرز عربستان سعودی است. سعودی ها مرز مشترک زمینی با قطر را بسته اند.

کشتی های قطر می توانند از طریق آب های بین المللی از خلیج فارس خارج شوند.

هواپیماهای قطر می توانند با خروج از آسمان این کشور،‌ وارد منطقه بین المللی هوایی شود و پس از آن از طریق آسمان ایران، کویت و عراق، به نقاط دیگر جهان بروند.

کشورهای مصر، عربستان، امارات و بحرین صبح امروز روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. این کشورها دوحه را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و برهم زدن ثبات در منطقه متهم کردند. به دنبال اقدام مشابه بحرین، عربستان، مصر و امارات، دولت مستعفی یمن، لیبی و مجمع الجزایر مالدیو نیز روابط خود را با قطر قطع کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید