جنگ اقتصادی امارات علیه قطر تشدید شد

کدخبر: ۱۷۱۵۶۸
بلومبرگ اعلام کرد:بانک مرکزی امارات در حال بررسی و مسدود کردن حساب مؤسسات و اشخاص حقیقی قطری است که به ادعای آنها با سازمان‌های تروریستی رابطه دارند.
جنگ اقتصادی امارات علیه قطر تشدید شد

به گزارش فارس، به نقل از بلومبرگ، بانک‌ها و موسسات مالی امارات متحده عربی به دستور بانک مرکزی این شیخ‌نشین در حال جست‌وجو برای یافتن و مسدود کردن حساب‌ اشخاص حقیقی و حقوقی قطری هستند که به ادعای آنها در تأمین مالی تروریسم نقش دارند.

از سوی دیگر بانک مرکزی امارات به این مؤسسات و بانک‌ها دستور داده است تا بررسی‌های خود درباره مشتریان دارای حساب در 6 بانک بزرگ قطر را تشدید کنند.

هفته گذشته عربستان سعودی و متحدان آن نظیر بحرین، امارات و مصر به طور همزمان روابط خود با قطر را قطع کردند این اقدام به بهانه حمایت مالی قطر و تروریست و سازمان‌های نظیر حماس صورت گرفته است، مقامات قطری تأمین مالی تروریست را رد کرده و اعلام کرده است این اقدام با هدف تحمیل سلطه به کشورهای کوچک‌تر از سوی عربستان انجام می‌شود.

روز جمعه نیز عربستان فهرستی از اشخاص حقیقی و سازمان‌هایی که در زمینه تروریست فعالیت می‌کنند و تعدادی از آنها با قطر رابطه دارند را ارائه داده است. این لیست که به سه کشور امارات،‌ مصر و بحرین ارائه شده است، شامل 12 سازمان و 59 شخص حقیقی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید