قدردانی اتاق بازرگانی تهران از فعال حقوق کودکان کار

کدخبر: ۱۷۱۷۸۲
هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی تهران، از «نرگس کلباسی» فعال حقوق کار کودکان که اخیرا از زندانی در هند آزاد و به کشورمان بازگشته است، قدردانی کرد.
قدردانی اتاق بازرگانی تهران از فعال حقوق کودکان کار

به گزارش ایرنا، هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جلسه روز سه شنبه که با حضور «نرگس کلباسی» فعال ایرانی حقوق کودکان کار برگزار شد، از وی به خاطر تلاش هایش برای کودکان کار قدردانی کرد.

این قدردانی یک روز پس از روز جهانی مبارزه با کار کودکان انجام شد. 

نرگس کلباسی نیز با ابراز خرسندی از آزادی خود از زندانی در هند که با تلاش مسوولان وزارت امور خارجه کشور صورت گرفت، گفت: فعالیت خود درباره کودکان کار ایرانی را آغاز خواهد کرد تا کودکان کار ایرانی بتوانند آینده ای مطلوب تر داشته باشند.

نرگس کلباسی اشتری' بانوی نیکوکار ایرانی که برای کودکان یتیم و معلول شرق هند پرورشگاه ساخته است، درسال 2014 به دلیل ناپدید شدن یکی از کودکان به قتل غیر عمد متهم شد .

وی که متولد اصفهان است در چهارسالگی به همراه پدر و مادر به انگلستان مهاجرت کرده بود.

کلباسی که به دلیل این اتهام ممنوع الخروج شد و با احتمال زندان در صورت اثبات اتهام مواجه شد ،با انتشار نامه ای در فضای مجازی از دوستان و سفارت انگلیس در هند درخواست کمک کرد، ولی سفارت انگلیس در دهلی نو توجهی به خواسته وی نکرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با حمایت از 'نرگس کلباسی اشتری'، حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد را مسئول رسیدگی به پرونده وی کرد.

'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه نیز در سفری که برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا به دهلی نو کرده بود در دیدار خانم کلباسی به وی قول داد که تمام تلاش خود را برای رفع مشکلش به کار گیرد.

سرانجام کلباسی فروردین ماه امسال پس از تبرئه از اتهام قتل در دادگاه تجدید نظر 'رایاگادا' در شرق هند، حیدرآباد را به سوی ایران ترک کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید