حیف است ارتباط راه و شهر گسیخته شود

کدخبر: ۱۷۲۶۱۱
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ادغام حوزه های مسکن و راه در قالب یک وزارتخانه این امکان را ایجاد کرد که هر موقع از شهر صحبت کردیم به فکر حرکت در سرزمین و ایجاد تعادل نیز بودیم.
حیف است ارتباط راه و شهر گسیخته شود

 

حامد مظاهریان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اتفاقی که در وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم افتاد این بود که ما راه و شهر را در ارتباط با هم دیدیم که در حال ثمردهی است و حیف است ارتباط تعریف شده بین راه و شهر گسیخته شود.

وی افزود: در دوره های قبل که وزارت مسکن و شهرسازی بود حرفهای وزارتخانه فراتر از وزارتخانه نمی رفت؛ زیرا نمی توانست خودش را با مساله حرکت و تعادل سرزمین همسو کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر که دو حوزه شهر و راه به هم متصل شده یک فرصت استثنایی به وجود آمده است. طی چهار سال اخیر هر موقع از شهر صحبت کردیم به فکر حرکت در سرزمین و ایجاد تعادل هم بودیم. هر موقع هم به راه فکر می کردیم این بحث پیش می آمد که راه باید توجه اصلی خود را برای حل مشکلات شهرها قرار دهد.

مظاهریان با بیان اینکه مخالف تفکیک دو حوزه راه و شهر هستم گفت: در مقطع کنونی، تفکیک به صلاح هیچ یک از این دو بخش نیست.

وی همچنین درخصوص عملکرد وزیر راه و شهرسازی طی چهار سال تصدی گری اظهار کرد: فکر می کنم یکی از دوره های تاریخی وزارت راه و شهرسازی با مدیریت راه و مسکن را در این دوره داشتیم؛ زیرا اتفاق مهمی که شاید دکتر آخوندی طی این چهار سال رقم زدند این بود که نگرش به دو مقوله راه، مسکن و شهر را دگرگون و گفتمان جدیدی را ایجاد کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: عدد و رقمهای زیادی هستند که وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم می تواند از آنها به عنوان کارنامه مثبت یاد کند. احداث چندین کیلومتر جاده، راه آهن، خرید هواپیما، ثبات قیمت مسکن و اتمام مسکن مهر، حاصل عملکرد مثبت وزارتخانه است. ولی به نظر من این موارد فرعی است. کار اصلی که دکتر آخوندی طی چهار سال انجام داد تغییر نگرش عمومی در نظام نگاه به راه و نگاه به مسکن و شهر و ارتباط این دو مقوله است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید