آیا «پدرخوانده » صنعت خودرو به وزارت صنعت می رود؟

کدخبر: ۱۷۳۴۹۵
تغییر در راس وزارت کلیدی صنعت معدن و تجارت یکی از محتمل ترین گزینه های تغییرات دولت روحانی در آغاز به کار چهار سال دوم به حساب می آید. اما چه کسی سکاندار یکی از کلیدی ترین وزارتخانه های اقتصادی کشور خواهد شد؟
آیا «پدرخوانده » صنعت خودرو به وزارت صنعت می رود؟

به گزارش اقتصادنیوز ، برای وزارت صنعت معدن و تجارت چند گزینه در فضای رسانه ای کشور مطرح شده است. اما امروز در جریان جلسه شورای اداری استان گیلان که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد حضور رضا ویسه این ذهنیت را ایجاد کرد که او توانسته به صندلی وزارت صمت بیشتر از دیگران نزدیک شود.

حضور ویسه در شورای اداری با توجه به پست کنونی او یعنی معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهوری، شاید به خودی خود چندان خبرساز نباشد. اما جایگاهی که در این جلسه برای او در نظر گرفته شد حائز اهمیت است.

ویسه در این جلسه در ردیف وزرای کنونی دولت و با فاصله اندکی از وزیر کنونی وزارت صمت نشست. رضا ویسه در شرایطی برای پست وزارت صمت در رسانه ها مطرح است که برخی کارشناسان عقیده دارند در دوران تصدی او در سازمان گسترش صنعت طی سال های 80 تا 84 ، وابستگی صنعت خودرو کشور به دولت افزایش یافت. رضا ویسه 22 سال از دوران کاری خود را در صنعت خودرو گذرانده و بسیاری او را پدرخوانده دوران جدید خودروسازی ایران به حساب می آورند.

ویسه در آغاز به کار دولت یازدهم نیز از گزینه های جدی وزارت صنعت معدن و تجارت به حساب می آمد که گفته می شود در آخرین روزها کنار گذاشته شد.

علاوه بر ویسه ، نام های دیگری از جمله منطقی، مفیدی و سینکی نیز برای این وزارتخانه به گوش می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی