آقای «کلان» از باب همایون می رود؟ / جدی ترین گزینه های وزارت اقتصاد

کدخبر: ۱۷۳۶۰۴
چهار بهار از روزی که استاد اقتصاد کلان محبوب و پرحوصله دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با رای اعتماد تاریخی مجلس شورای اسلامی قدم به ساختمان وزارت اقتصاد در انتهای خیابان باب همایون گذاشت می گذرد. اما شنیده ها حکایت از آن دارد که علی طیب نیا چندان مایل به ادامه وزارت در دولت حسن روحانی نیست.
آقای «کلان» از باب همایون می رود؟ / جدی ترین گزینه های وزارت اقتصاد

به گزارش اقتصادنیوز ، از علی طیب نیا همچنان به عنوان گزینه اصلی حسن روحانی برای این پست یاد می شود. اما اگر دولتی ها نتوانند او را برای ماندن در کابینه راضی کنند آنوقت به سراغ نام های دیگری خواهند رفت.

طهماسب مظاهری یکی از گزینه هایی است که نامش را ابوالفضل سروش از اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد. مظاهری در دولت دوم اصلاحات وزیر اقتصاد و در دولت اول محمود احمدی نژاد به مدت کوتاهی رییس کل بانک مرکزی بود.

مسعود نیلی چهره برجسته اقتصاد کشور یکی دیگر از گزینه هایی است که برای وزارت اقتصاد مطرح است. نیلی هم اکنون مشاور اقتصادی رییس جمهوری است.

عبدالناصر همتی دیگر گزینه مطرح شده است. همتی در طول دولت یازدهم دو بار با حکم علی طیب نیا به مدیرعاملی بانک ملی و ریاست بیمه مرکزی ایران منصوب شده است.

احمدی میدری نیز از نام هایی است که برای وزارت اقتصاد به گوش می رسد. میدری هم اکنون پست معاونت رفاه اجتماعی را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برعهده دارد. در کارنامه میدری نمایندگی مجلس از آبادان در مجلس ششم نیز دیده می شود.

علی اشرف افخمی دیگر نامی است که برای سکانداری اقتصاد ایران مطرح شده است. افخمی در حال حاضر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن است.

محمد ستاری فر که بیشتر نامش با سازمان برنامه و بودجه گره خورده گزینه دیگری است که برای سکانداری ساختمان باب همایون مطرح می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید