پرواز تهران - زابل به علت توفان در فرودگاه زاهدان به زمین نشست

کدخبر: ۱۷۵۸۳۹
مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: توفان شدید و کاهش دید، مسیر پرواز تهران - زابل را تغییر داد و این هواپیما در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.
پرواز تهران - زابل به علت توفان در فرودگاه زاهدان به زمین نشست

 

حمیدرضا پارسا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پرواز شماره 1085 شرکت هواپیمای ماهان ساعت 6 صبح امروز فرودگاه مهرآباد را به سمت زابل در شمال سیستان و بلوچستان ترک کرد.

وی ادامه داد: این پرواز قرار بود ساعت هفت و 30 دقیقه وارد فرودگاه زابل شود که با توجه به توفان شدید و کاهش دید افقی تا 800 متر موفق به فرود نشد.

وی افزود: با توجه به تداوم توفان در منطقه سیستان این هواپیما تغییر مسیر داد و ساعت 8 و 7 دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.

مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز مجدد این هواپیما از فرودگاه بین المللی زاهدان به سمت زابل بستگی به مساعد شدن شرایط جوی منطقه سیستان دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک امروز/دوشنبه/ در منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال استان به 90 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش باد شدید به همراه گرد و غبار سبب کاهش شعاع دید تا 700 متر شده است.

وی افزود: نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان امروز بعداز ظهر شاهد افزایش گرد و غبار خواهند بود.

به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد. 

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید