گام پنجم در ساماندهی تعاونی غیر مجاز فرشتگان

کدخبر: ۱۷۷۷۳۵
کاسپین پرداخت سپرده‌های تا سقف 200 میلیون تومان سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان را از روز پنج‌شنبه هفته جاری آغاز می‌کند.
گام پنجم در ساماندهی تعاونی غیر مجاز فرشتگان

طبق اعلام این موسسه اعتباری، مرحله پنجم تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان به مدت 10 روز کاری ادامه خواهد داشت و سپرده‌گذاران باید بر اساس جدول زمان‌بندی شده به شعب 80گانه کاسپین در سراسر کشور مراجعه کنند. آن‌طور که رئیس هیات مدیره کاسپین اعلام کرده، تاکنون ۴۴۰ هزار و ۱۷۷ نفر از سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان تعیین تکلیف شده‌اند. این گفته علی نعیمی است که روز گذشته در سایت این موسسه قرار گرفته است. اما اگر به حدود یک هفته قبل برگردیم، آماری از تعداد تعیین تکلیف شده‌ها منتشر شده بود که چندان با آمار فعلی تناسب ندارد.

سه‌شنبه هفته گذشته در خروجی سایت کاسپین به نقل از نعیمی آمده بود: «از مجموع 403 هزار و 725 نفر سپرده‌گذار، 37 هزار و 863 نفر با آمار پرداخت نقدی 5/ 960 میلیارد تومان تعیین تکلیف شده‌اند.» نکته ابهام‌برانگیز این است که رئیس هیات مدیره کاسپین تعداد سپرده‌گذاران تا سقف 100 میلیون تومان را تا هفته قبل 403 هزار نفر اعلام کرده بود اما طبق اعلام روز گذشته، تنها تعداد تعیین تکلیف شده‌ها به بیش از 440 هزار نفر رسیده است. این تناقض ضرورت اطلاع‌رسانی واحد در مورد موسسات ورشکسته را بیش از پیش یادآور می‌شود.

تجارب جهانی نشان می‌دهد که در فعالیت تصفیه موسسات ورشکسته تنها یک واحد مرجع وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد. عدم تناقض در خبررسانی و صداقت از جمله اصولی است که کارشناسان صندوق بین‌المللی پول در رابطه با اطلاع‌رسانی در مواقع وقوع شکست بانکی بر آن تاکید کرده‌اند. تجربه جهانی ثابت کرده ‌است که توصیف دقیق مراحل و نحوه احقاق حقوق سپرده‌گذاران نقشی اساسی در فروکش کردن موج بحران دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید