راز حضور وزرای اقتصاد قطر و ترکیه در مراسم تحلیف روحانی

کدخبر: ۱۷۸۲۷۸
مراسم تحلیف حسن روحانی فرصتی برای ترکیه و قطر ایجاد کرده تا دو کشور در خصوص افزایش مبادلات تجاری فیمابین با هدف کاستن از فشار محاصره اقتصادی قطر از سوی عربستان مذاکره کنند.
راز حضور وزرای اقتصاد قطر و ترکیه در مراسم تحلیف روحانی

به گزارش اقتصادنیوز ، دو کشور قطر و ترکیه وزرای اقتصاد خود را به این مراسم فرستاده اند. جایی که در حاشیه آن می تواند فرصتی برای مذاکرات تجاری باشد.

نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه از رایزنی مقامات تهران، آنکارا و دوحه برای ایجاد مسیر تجاری مشترک خبر داد. وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد: ما و مقامات دوحه به فکر یک مسیر تجاری جایگزین بودیم و به این نتیجه رسیدیم که بهترین مسیر، از طریق ایران خواهد بود.

ترکیه یکی از اولین کشورهایی بود که به دنبال محاصره اقتصادی قطر از سوی عربستان و چند کشور عربی دیگر ، به سرعت حجم صادرات خود به قطر را از طریق هوایی افزایش داد و توانست بخش عمده بازار این کشور را در دست بگیرد.

با این حال تداوم صادرات هوایی به قطر بهای تمام شده کالاهای ترکیه در این کشور را به طور چشمگیری افزایش می دهد و در بلند مدت ترکیه نیازمند ترانزیت زمینی کالا به قطر است که این امر با توجه به شرایط منطقه تنها از مسیر ایران میسر است. این می تواند فرصت مناسبی برای ایران نیز به حساب بیاید.

میزان صادرات ترکیه به قطر که در ماه می ۲۰۱۷ میلادی ۳۶.۲ میلیون دلار بوده، در ماه ژوئن امسال به ۵۲.۴ میلیون دلار رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک