نماینده مخالف کابینه: طرح کارورزی به امنیت شغلی کارگران توجه ندارد

کدخبر: ۱۷۹۶۹۶
حسن کامران در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: معوقات سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده و ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعهد سالانه برای این سازمان تعریف شد. اگر به صندوق‌ها اعتماد داریم، صندوق ذوب‌آهن نیز باید از صندوق تامین اجتماعی بهره ببرد. کارگران این شرکت در صندوق‌شان پول ریخته بودند ولی این پول به بانک سامان داده شد و آخر هم معلوم نشد که چه شد.
نماینده مخالف کابینه: طرح کارورزی به امنیت شغلی کارگران توجه ندارد

وی ادامه داد: هزینه‌های جاری و درمانی سازمان تامین اجتماعی طبق برنامه اعلام شده، ۲۰۰ درصد رشد یافته است. کارگران و پیرمردها خواستار اجرای همسان‌سازی وعده داده شده وزیر تعاون هستند، اما این وعده هنوز اجرا نشده است. جدول وزارت کار می‌گوید ۴۴۰۰ میلیارد تومان وام گرفته شده اما فقط باید ۶۰۰۰ میلیارد تومان سود این وام بازپرداخت شود این پول از کجا باید آورده شود؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس سرمایه‌گذاری را لازمه ایجاد اشتغال دانست و افزود: در گذشته برای اشتغال وام به کارگران داده می‌شد اما حالا این وام به کارفرمایان داده می‌شود. سود شستا  ۲۶۰۰ میلیارد تومان بود اما این عدد کاهش یافته است.

کامران خاطرنشان کرد: وزارت کار با هیچ یک از نهادهای اجتماعی مشارکت نمی‌کند و به آنان وقت نمی‌دهد. سند ملی کار شایسته نیز روی زمین باقی مانده است. ۳۰۰ میلیارد تومان هم به این طرف و آن طرف بخشیده شده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید