45 ساعت تا پایان سودهای بانکی موهومی

کدخبر: ۱۸۱۰۱۴
بانک مرکزی اعلام کرده که از یازدهم شهریورماه، بانکها باید نرخ سود ۱۵ درصدی را اعمال کنند؛ بر این اساس با احتساب حدود ۶ روز کاری دیگر، تنها ۴۵ ساعت زمان برای سپرده‌گذاری با نرخ قدیم باقی است.
45 ساعت تا پایان سودهای بانکی موهومی

ماراتن بانکها برای جذب سپرده، رسما آغاز شده و در خوشبینانه ترین حالت، کمتر از ۴۵ ساعت دیگر زمان باقی است؛ به این معنا که اگر شنبه تا چهارشنبه را پنج روز کاری با ۸ ساعت کار بدانیم و پنجشنبه را هم به مدت ۵ ساعت به آن اضافه کنیم، آن گاه بانکها و سپرده گذاران تنها تا پایان هفته جاری فرصت دارند تا با نرخ قبلی، در بانکها سپرده گذاری کنند.

بر همین اساس تقلای بانکها برای جذب یا حداقل تمدید سپرده‌های قبلی ادامه دارد، به خصوص اینکه ممکن است باز هم بساط نرخ‌شکنی از سوی برخی بانکها گسترده شود و مردم سپرده‌هایشان را جابجا کنند؛ آن گاه آن دسته از بانکهایی که در چارچوب ضوابط بانک مرکزی پیش می‌روند؛ قطعا متضرران اصلی خواهند بود.

در این میان، گزارش میدانی خبرنگار مهر از شعب بانکی حکایت از آن دارد که برخی کارمندان بانکها، همچنان تلاش خود را برای جذب سپرده‌ها ادامه می‌دهند و همین امر هم سبب شده تا مردم برای کنجکاوی هم که شده، به شعب مراجعه کرده و راجع به چند و چون سپرده‌ها و نرخ‌های سود، سوال کنند./ مهر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید