چند هزار واحد صنفی ایران بدون پروانه کسب فعالیت می کنند؟

کدخبر: ۱۸۱۴۵۰
معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دو میلیون و 500 هزار واحد صنفی در کشور پروانه کسب دارند، گفت: 300 هزار واحد صنفی فاقد پروانه نیز در کشور شناسایی شده است.
چند هزار واحد صنفی ایران بدون پروانه کسب فعالیت می کنند؟

یدالله صادقی در نشست اصناف و مالکان واحدهای صنفی استان کردستان اظهار کرد: سال گذشته 290 هزار پروانه کسب برای اصناف مختلف در کشور صادر شد و تعداد 170 هزار پروانه کسب نیز به دلایل مختلف باطل شد. وی با یادآوری اینکه در حال حاضر یک میلیون و 250 هزار واحد توزیعی در کشور وجود دارد، افزود: در ایران به ازای هر 68 نفر یک فروشگاه و واحد صنفی وجود دارد، درحالی‌که در سایر کشورهای جهان به ازای هر 150 یا 200 نفر یک فروشگاه تعبیه شده است.

صادقی تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور را دو هزار و 600 واحد اعلام کرد و یادآور شد: این فروشگاه‌ها با تبلیغات زیاد و اعمال تخفیف‌های 40 تا 60 درصدی در فروش کالا، مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنند. معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نظر حجم فروش و مساحت عرضه کالا شرایط خوبی دارند؛ اما تبلیغات حاکم بر فضای این فروشگاه‌ها باید حذف شود.

وی با بیان اینکه مجموع فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک درصد خرده‌فروشی در ایران است، گفت: مساحت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان‌های کوچک باید افزایش یابد. صادقی در زمینه فروشگاه‌های اینترنتی نیز گفت: به‌طور قانونی نمی‌توان از فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی جلوگیری کرد؛ چرا که اصناف ناگزیر هستند در عرصه فعالیت‌های کسب‌وکار خود را به‌روز کنند./ ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید