قطری ها چگونه محاصره اقتصادی را شکستند؟

کدخبر: ۱۸۱۷۱۹
یک رسانه روس در گزارشی با اشاره به اقدامات قطر در ایجاد خطوط جایگزین برای انتقال محصولات و کالاهای مورد نیاز شهروندان این کشور از آن به مثابه شکستن محاصره یاد کرده است.
قطری ها چگونه محاصره اقتصادی را شکستند؟

شبکه روسیاالیوم در گزارشی با عنوان «قطر محاصره را شکسته» آورده است: قطر از تحریم هوایی، زمینی و دریایی ضد آن از ۸۶ روز قبل تاکنون رها شده و این پس از خطوطی است که میان بنادر قطر از یکسو با ترکیه، کویت، سلطان نشین عمان، هند و پاکستان از سوی دیگر ایجاد شده است.

این رسانه گزارش داد: کارشناسان بر این باورند که خطوط پنجگانه جایگزین برای دوحه به منظور مقابله با مجازاتهای اعمال شده ضد آن از سوی کشورهای تحریم کننده خواهد بود و به منزله تنفس روند دریانوردی و تجاری آن است. از ۵ ژوئن گذشته عربستان، امارات، بحرین، مصر و برخی دیگر از کشورها روابط خود را با قطر قطع کرده اند و اقداماتی ضد آن به ادعای حمایت از تروریسم وضع کرده اند.

روسیالیوم اعلام کرد: متحدان قطر در شکستن محاصره از طریق ارسال محموله های مواد غذایی که نیازهای شهروندان قطری را رفع کرد کمک شایانی کردند. طی هفته گذشته خطوط انتقال دریایی میان قطر به طور منظم برقرار شده است که ظرف  11روز کالاهای مورد نیاز از بندر ازمیر ترکیه به قطر می رسد. آنکارا آمادگی خود را نه تنها برای ارسال محصولات و تولیدات کشاورزی به قطر اعلام کرده بلکه آمادگی خود را برای ساخت کارخانه هایی در دوحه به منظور رفع نیازها اعلام کرده است.

این رسانه روسی گزارش داد: همچنین خطوط انتقال مستقیم کالا و محموله ها میان دوحه و کویت و نیز میان قطر و هند به طور مستقیم برقرار شده است. همچنین خطوط دریایی برای انتقال کالا میان بندر حمد در جنوب شرق دوحه با بنادر صحار و صلاله سلطان نشین عمان برقرار شده و نیز خط دریایی هفتگی میان بندر حمد و کراچی برقرار شده است.

روسیاالیوم اعلام کرد: دوحه آماده ایجاد خطوط جدید با اروپا و جنوب شرق آسیاست و افزون بر آن به طور رسمی در هفته اول سپتامبر آینده بندر حمد را که یکی از بزرگترین بنادر در منطقه خاورمیانه محسوب می شود آنطور که وزارت ارتباطات و مواصلات قطر اعلام کرده است، افتتاح خواهد کرد./مهر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید