خبر سیف در خصوص تعیین نرخ سود وام بانکی

کدخبر: ۱۸۲۳۸۱
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش کنترل ها و نظارت بانک مرکزی بر بانک ها گفت: کنترل ها را تشدید کردیم تا تخلفی صورت نگیرد و مبنایی برای تعیین سود تسهیلات در آینده باشد.
خبر سیف در خصوص تعیین نرخ سود وام بانکی

به گزارش مهر، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص کاهش سود سپرده های بانکی گفت: این اقدام در دو مرحله انجام خواهد شد. اول تثبیت سود سپرده ها و مرحله دوم تعیین سود تسهیلات که در آینده انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: استنباطی که برخی می کنند این است که ۱۰ روزی که اعلام شد برای تعیین تکلیف سپرده های مردم، منابع برخی بانک ها به بانک های دیگر جریان پیدا کرد. این در حالی است که صف های طولانی بانک ها به این دلیل تشکیل شد که صاحبان سپرده ها تکلیف سپرده های خود را روشن کنند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: مردم در طول مدت ۱۰ روز تصمیم گرفتند که پول هایشان را بلندمدت یا کوتاه مدت در بانک سپرده گذاری کنند.

سیف تعیین تکلیف سپرده ها را برای آینده اقتصاد کشور مهم خواند و بیان کرد: بدین وسیله بانک مرکزی می تواند پیش بینی کند سیالیت منابع در سالی که پیش رو داریم چقدر است.

وی با اشاره به افزایش کنترل ها و نظارت بانک مرکزی بر بانکها گفت: کنترل ها را تشدید کردیم تا تخلفی صورت نگیرد و مبنایی برای تعیین سود تسهیلات در آینده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید