قبضه بازار چسب زخم ایران توسط چینی‌ها

کدخبر: ۱۸۲۵۹۶
۶۰ درصد واردات چسب زخم کشور در سال جاری از مبدا چین بوده و پس از آن کشورهای امارات و ژاپن در رتبه بعدی صادرات چسب زخم به ایران قرار دارند.
قبضه بازار چسب زخم ایران توسط چینی‌ها

به گزارش مشرق، در ادامه روند غیرمنطقی واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخل، آمارهای گمرک نشان می‌دهد در 4 ماه اول سال جاری 179 تن چسب زخم به ارزش 29٬888٬144٬029 ریال معادل 921٬029 دلار وارد کشور شده است.

60 درصد واردات چسب زخم کشور در سال جاری از مبدا چین بوده و پس از آن کشورهای امارات و ژاپن در رتبه بعدی صادرات چسب زخم به ایران قرار دارند.

ایتالیا، تایوان، ترکیه و جمهوری چک سایر صادرکنندگان چسب زخم به ایران در سال 1396 بوده‌اند.

ادامه واردات چسب زخم به کشور در حالی است که تولید این کالای بهداشتی، پیچیدگی و فناوری خاص و بالایی ندارد و تولیدکنندگان داخلی انواع مرغوب آن را تولید می‌کنند. اما مشخص نیست پای منافع چه افرادی در میان است که دولت جلوی واردات این کالا را نمی‌گیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون بارها تذکر داده‌اند که کالاهای دارای تولید مشابه تولید داخل،‌ مطلقا نباید وارد شود چون به تولید و اشتغال داخلی ضربه می‌زند. با این وجود، مسئولان دولتی عزمی برای مدیریت واردات کالاهایی که در کشورمان ظرفیت تولید بالایی داریم، ندارند.

علاوه بر این در 4 ماه اول سال جاری،د 127 تن انواع لوازم زخم‌بندی،  باندهای ساده، استریل، گاز وازلینه، باندگچی و زیرگچی و ... به ارزش 101484452213 ریال معادل 3126272 دلار وارد کشور شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید