عربستان مناقصه هسته ای برگزار می کند

کدخبر: ۱۸۳۴۰۱
منابع دولتی عربستان اعلام کردند دولت سعودی قصد دارد مناقصه ساخت یک نیروگاه هسته‌ای 2.8 گیگاواتی را در آینده نزدیک برگزار کند.
عربستان مناقصه هسته ای برگزار می کند

به گزارش فارس به نقل از تریدعربیا، منابع دولتی سعودی اعلام کردند دولت عربستان قصد دارد در آینده نزدیک مناقصه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای این کشور را برگزار کند.

مناقصه مربوط به ساخت این نیروگاه ماه آینده میلادی برگزار می‌شود. 

بنا به اعلام این منابع آگاه عربستان قرار است دو نیروگاه هسته‌ای احداث کرده و در مجموع 2.8 گیگاوات از این دو نیروگاه برق تولید کند.

این منابع آگاه تأکید کردند رقابت برای پیروزی در این مناقصه بسیار شدید است و شرکت‌هایی از چین، فرانسه، ژاپن، روسیه، کره جنوبی برای شرکت در آن اعلام آمادگی کردند.

عربستان قصد دارد جزئیات طرح خود برای ساخت این دو نیروگاه را اواخر ماه جاری میلادی در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد. دولت عربستان امیدوار است ساخت این دو نیروگاه از اوایل سال 2018 میلادی آغاز شود.

در صورت موفقیت عربستان در این زمینه این کشور سعودی‌ها دومین کشور عربی خواهند بود که امکان استفاده از انرژی هسته‌ای را پیدا خواهند کرد. عربستان قصد دارد تا سال 2032 ظرفیت تولید برق هسته‌ای خود را به 17.6 گیگاوات افزایش دهند. 

با توجه به اینکه عربستان تکنولوژی هسته‌‌ای ندارد باید از شرکت‌های خارجی در این زمینه استفاده کند تاکنون شرکت‌هایی از فرانسه، چین و روسیه تلاش‌هایی را برای ساخت اولین نیروگاه در عربستان انجام داده‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید