اولویت کارگروه تنظیم بازار، فولاد و برخی مواد غذایی است

کدخبر: ۱۸۴۸۵۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت کارگروه تنظیم بازار با توجه به دستور رییس‌جمهوری شامل 2 گروه کالایی- یعنی بعضی فلزها مانند فولاد و مواد غذایی- می‌شود که بیش از سایر گروه‌ها افزایش قیمت بیش از 20 درصد را تجربه کرده‌اند.
 اولویت کارگروه تنظیم بازار، فولاد و برخی مواد غذایی است

به گزارش تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «یدالله صادقی» افزود: در گروه مواد غذایی قیمت چند قلم خاص افزایش یافت که در بخش محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی مسوولیت تنظیم بازار را بر عهده دارد.

صادقی ادامه داد: پس از بررسی، کالاهایی که افزایش قیمت آنها ضریبی بالا دارد و اصلاح قیمت آنها ممکن است، ارزیابی و تصمیم مرتبط برای آنها گرفته می‌شود که در این میان نیز اولویت با مواد غذایی است.

وی توضیح داد: به عنوان مثال درباره گوشت قرمز و مرغ که این روزها قیمت آنها روند نزولی دارد یا تخم‌مرغ که در دوره‌ای قیمت کاذب داشت تلاش‌هایی صورت گرفت تا قیمت‌ها به حالت قبل بازگردند.

به گفته وی، برخی نوسان قیمت ها مانند فلزات و فولاد دلایل خاصی مانند تغییر قیمت جهانی را دارد و باید سازمان‌های مربوط تصمیم لازم را بگیرند.

صادقی گفت: در مورد کالاهایی مانند برنج نیز مسوولیت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است اما ما به عنوان دستگاهی که متولی بازار و واحدهای توزیع‌کننده محسوب می‌شود، پیشنهاد و پیش‌بینی‌های خود درباره روند بازار را با این وزارتخانه مطرح می‌کنیم تا همه موارد در تصمیم ‌گیری‌ها ارزیابی شود.

هفته گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت از درخواست رییس جمهوری برای رسیدگی سریع به وضع کالاهایی خبر داد که بیش از 20 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید