اعلام عدد جدید برای افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 97

کدخبر: ۱۸۴۹۰۰
سخنگوی دولت میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده را 10 درصد اعلام کرد. پیش از این عدد بنا بر بخشنامه بودجه 97 به میزان 5 درصد اعلام شده بود.
اعلام عدد جدید برای افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 97

نوبخت گفت: ابلاغ بخش نامه بودجه 1397 در هفته گذشته انجام شد و دنبال افزایش تولید با هدف رسیدن به رشد اقتصادی 7-8 درصدی بدون نفت، کاهش نرخ بیکاری سال آینده نسبت به سال جاری، اجرای طرح های عمرانی غربال شده دستگاه ها -که در سال آینده تمام می شود- هستیم. در حوزه هزینه های جاری هم قصد داریم با افزایش بهره وری در این حوزه صرفه جویی کنیم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری دولت برای بودجه ریزی عملیاتی در سال 97 افزود: با توجه به اینکه نرخ تورم سال آینده زیر 9 درصد است، افزایش حقوق کارکنان دولت، شرکت ها و کارگران را 10 درصدی دیدیم. بنابراین حقوق کارکنان بیش از نرخ تورم افزایش خواهد یافت چون هم اکنون نرخ تورم 7.8 درصد است. 5 درصد از این افزایش حقوق را دولت کمک می کند و 5 درصد نیز دستگاه ها باید از طریق صرفه جویی تأمین کنند. البته برای بازنشستگان علاوه بر این رقم 10 درصد، یک بخشی هم برای یکسان سازی حقوق اختصاص خواهیم داشت.

سخنگوی دولت درباره برای حذف یارانه نقدی غیرنیازمندان، ادامه داد: هدفمندی یارانه ها با رویکرد تأمین اجتماعی و توانمندسازی اقشار نیازمند در قانون برنامه ششم آمد. نمایندگان نیز اعلام آمادگی کردند که با هدفمند کردن واقعی یارانه ها و توجه به موضوع تولید و اشتغال با دولت همکاری کنند؛ امیدوارم در بودجه 97 این بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

وی درباره رابطه آمارهای صادرات غیرنفتی با نرخ اشتغال افزود: صادرات نفتی سرمایه‌بر و تکنولوژی‎بر است و نباید انتظار داشته باشیم با افزایش صادرات نفتی، نیروی انسانی در آنجا افزایش پیدا کند، اما کالاهای حوزه غیر نفتی نیروبر است و تلاش می کنیم تراز تولید کالاهای غیرنفتی به صادرات افزایش پیدا کند./ خبرآنلاین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید