آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان

کدخبر: ۱۸۵۰۷۵
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۱۵ مهر، آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه تابستان ۹۶ است.
آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان

 به گزارش صدا و سیما ، محمد مسیحی افزود : مطابق قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده WWW.EVAT.IR ارائه و مالیات و عوارض ابرازی را پرداخت کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی به منظور برخورداری از هر گونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی ، باید برای ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت مالیات و عوارض در موعد مقرر اقدام کنند.

هشدار درباره کلاهبرداری مالیاتی

  سازمان امورمالیاتی هشدار داد : شهروندان مراقب شگردهای متقلبانه و مجرمانه کلاهبرداران باشند.

در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: برغم تلاش های پیشگیرانه حراست سازمان به منظور جلوگیری از اقدامات مجرمانه افراد سودجو که در پاره ای موارد ،

کلاهبرداری می کنند، متاسفانه باز شاهد سوء استفاده برخی افراد سودجو و فرصت طلب در پوشش مامور مالیاتی یا نماینده هیئت حل اختلاف و عنوان های مشابه بوده ایم.

این افراد سودجو ضمن اظهار و ادعای نیاز مالی برای تامین هزینه‎های درمان همسر و فرزند و ارائه شماره کارت یا حساب بانکی، مبالغی را از مودیان دریافت کرده اند که لازم است مودیان محترم مالیاتی در مقابل این افراد هوشیاری لازم را داشته باشند.

در مواردی مشاهده شده است در تازه ترین شگرد، این متقلبین و سودجویان به عنوان مشاور، واسطه حل و فصل اختلافات مالیاتی و ... با سوء استفاده از عدم آگاهی مودیان و مراجعان محترم سازمان امور مالیاتی با ادعای تسهیل در انجام امور مالیاتی، دریافت تخفیف های گوناگون و بخشودگی جرایم مالیاتی، امکان تعدیل مالیات متعلقه، دخل و تصرف در آرای هیئت حل اختلاف و سایر موضوع ها ، اقدام به جلب اعتماد ایشان می کنند.

کلاهبرداران با ارائه شماره کارت بانکی مبالغی را از مودیان اخاذی کرده اند.

سازمان امور مالیاتی تصریح کرده است : مطابق قوانین و مقررات، همه موارد مشمول تخفیف در پرداخت مالیات و محدوده بخشودگی جرایم مالیاتی فقط در چارچوب مقررات قانونی قابل تعیین است و هر گونه پرداخت مالیات نیز باید از طریق واریز به حساب های مشخص و اعلام شده سازمان نزد خزانه داری کل کشور، صورت پذیرد.

سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تاکید بر حفظ هوشیاری مودیان محترم مالیاتی در مقابل اینگونه افراد سودجو ، از مردم درخواست کرده است در صورت مواجهه با چنین افرادی، از در اختیار گذاشتن اطلاعات هویتی، اطلاعات حساب بانکی یا اطلاعات پرونده مالیاتی خود یا پرداخت وجه و ارایه خدمات به آنان خودداری کنند و مراتب را در اسرع وقت به اداره امور مالیاتی مربوطه یا دفتر مرکزی حراست به شماره تماس39903752 یا دفاتر حراست مستقر در ادارات واحدهای مختلف مالیاتی در سراسر کشور گزارش کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید