چاپ اسکناس روبل در روسیه با تصویر منطقه کریمه + عکس

کدخبر: ۱۸۵۹۴۹
​​​​​​​روسیه قصد دارد با انتشار اسکناس‌های جدید بر مالکیت خود بر شبه‌ جزیره کریمه تاکید کند. این اسکناس‌های 200 روبلی که تصاویری از کریمه بر آن نقش بسته ابتدا در همین منطقه به جریان می‌افتد.
چاپ اسکناس روبل در روسیه با تصویر منطقه کریمه + عکس

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی روسیه روز پنجشنبه اسکناسی جدید با تصاویر شبه جزیره الحاقی کریمه را عرضه کرد. روی اسکناس 200 روبلی (حدود سه یورو) سبز رنگ از جمله نقشه کریمه و بنای یادبود نیروی دریایی در شهر بندری سواستوپول را می‌توان دید.

سواستوپول بزرگترین شهر در شبه جزیره کریمه است. بخش بزرگی از ناوگان روسیه در دریای سیاه در ساحل شهر بندری سواستوپول مستقر است. تا سال 2014 این شهر بندری پایگاه نیروی دریایی اوکراین نیز بود.

به گزارش دویچه‌وله، خانم "الویرا نابیولینا"، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت: "مردم روسیه این نماد را برگزیده‌اند." موتیف‌هایی که مکان‌های تاریخی یونانی و رومی تحت حمایت یونسکو در شهر خرسون در نزدیکی سواستوپول را نیز نشان می‌دهند طی مسابقه‌ای در سال گذشته (۲۰۱۶) برگزیده شدند.

انتشار اسکناس‌های جدید در روسیه با تصاویری از کریمه

روسیه در بهار سال 2014 پس از برگزاری رفراندومی بحث‌برانگیز کریمه را جزو خاک خود خواند. از تاریخ 21 مارس ۲۰۱۴، پس از الحاق بخش‌هایی از خاک اوکراین (جمهوری خودگردان کریمه و شهر سواستوپول) توسط روسیه، روسیه و دولت جدایی‌طلب سواستوپول این شهر را به عنوان بخشی از روسیه می‌شناسند. اما قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل (درباره تمامیت ارضی اوکراین) این جدایی را به رسمیت نشناخته است. اوکراین این مناطق را (از جمله شهر سواستوپول را) به عنوان مناطقی از خاک اوکراین می‌شناسد که به طور موقت اشغال شده‌اند.

پیش از این اسکناس‌های 200 روبلی وجود نداشته است. روسیه در سال 2015 نیز شمار محدودی از اسکناس‌های 100 روبلی و نیز سکه‌هایی با تصاویری از کریمه را به گردش انداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید