شگرد جدید کلاهبرداری مالیاتی

کدخبر: ۱۸۸۳۴۹
ایرنا نوشت: سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای با اعلام وقوع برخی کلاهبرداری‎ها و سوءاستفاده‎های افراد سودجو از مودیان مالیاتی، خواستار هوشیاری آنان در مقابل شگردهای متقلبانه و مجرمانه کلاهبرداران شد.
شگرد جدید کلاهبرداری مالیاتی

در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور آمده است: طبق گزارش‌های واصله به این سازمان، با وجود تلاش‌های پیشگیرانه سازمان برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه افراد سودجو که در پاره‌ای موارد اقدام به کلاهبرداری از طرق مختلف می‌کنند، متاسفانه باز شاهد سوء استفاده برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب از مودیان مالیاتی بوده‌ایم.  در روزهای اخیر، برخی افراد سودجو و فرصت طلب با شیوه‌هایی متقلبانه سعی کرده‌اند ضمن ارسال نامه‌های جعلی و ارائه یک عدد لوح فشرده حسابداری حاوی یک نرم‌افزار و اپلیکشین جعلی، برخی مودیان را به ارائه اطلاعات حساب بانکی خود ترغیب کنند و در ادامه وجوه حساب‌های این مودیان مورد سرقت قرار گرفته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از آنجا که متاسفانه موارد متعددی از این نوع کلاهبرداری‌ها که موجبات ضرر و زیان مودیان را فراهم ساخته است گزارش می‌شود، بنابراین به اطلاع مودیان می‌رساند، سازمان امور مالیاتی هیچ گونه لوح فشرده، نرم‌افزار، اپلیکیشن، پیامک، نمابر یا نامه الکترونیک و... متضمن درخواست اطلاعات شخصی حساب‌های بانکی (از قبیل شماره، تاریخ انقضا، رمز دوم و... کارت بانکی) به مودیان ارسال نکرده و اصولا تقاضای چنین اطلاعات محرمانه مالی، حاکی از اقدام به کلاهبرداری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید