نماینده مجلس: 100هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستاییان اختصاص یافت

کدخبر: ۱۸۸۳۹۷
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با تعامل دولت و مجلس 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاهای کشور اختصاص یافت و بزودی سهم هر استان ابلاغ می شود.
 نماینده مجلس: 100هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستاییان اختصاص یافت

اکبر رنجبرزاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: 50 هزارمیلیارد ریال از صندوق توسعه ملی و 50 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی تامین شده است که این تسهیلات با سود چهار تا 6 درصد در اختیار افراد بیکار در روستاها قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: روستاییان می توانند به صندوق کارآفرینی امید، پست بانک، بانک کشاورزی و توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات و ایجاد تولیدی های کوچک مراجعه کنند.

رنجبرزاده با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار و سودآور برای ساکنان روستا گفت: این تسهیلات نباید موجب بدهکارشدن خانواده های روستایی به سیستم بانکی شود، بلکه با نظارت و هدایت صحیح به ثروت و آرامش خانواده ها منجر شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کارگروهی ویژه در مرکز استانها با هدف کنترل و پالایش متقاضیان تسهیلات اشتغال شد.

وی اولویت کشور را خدمات رسانی و جلب رضایتمندی مردم به ویژه روستاییان ذکر کرد و گفت: دلگرمی و امیدواری روستاییان از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری می کند.

رنجبرزاده با اشاره به آخرین سرشماری کشور گفت: براساس این آمار 75 درصد جمعیت کشور در شهرها و کمتر از 25 درصد در روستاها ساکن هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کاهش جمعیت روستاها را معضلی بزرگ دانست که نگرانی های عمیقی برای مسئولان به وجود آورده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید