سفارش برای خرید هواپیمای ساخت چین به 720 فروند رسید

کدخبر: ۱۸۹۶۲۷
ایرنا : تازه ترین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین نشان می دهد که سفارش خرید برای هواپیمای سی 919 چین به 720 فروند رسیده است.
سفارش برای خرید هواپیمای ساخت چین به 720 فروند رسید

تاکنون 27 شرکت از چین و چند کشور دیگر سفارش های خود را برای خرید این نوع هواپیما به این کشور داده و خواستار خرید این هواپیما شده اند که کاملا ساخت چین است.
این خبر در شرایطی منتشر می شود که روز جمعه گذشته (12 مهر) برای سومین بار این هواپیما پرواز آزمایشی خود را از فرودگاه پودونگ در شهر شانگهای به مدت 228 دقیقه انجام داد.
این در حالی است که هواپیمای مذکور پیشتر در روز 28 سپتامبر(6 مهر) دومین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رسانده بود. پرواز دوم این هواپیما 166 دقیقه به طول انجامید.
این هواپیما که تا ارتفاع 10 هزار پایی پرواز می کرد در پایان پرواز خود چندین دور بر فراز شهر 'نن تونگ' این کشور چرخید.
احتمال می رود تحویل این هواپیما به خریداران بین سال های 2020 تا 2022 میلادی صورت گیرد.
چین توانسته است با این موفقیت چهارمین سازنده هواپیمای جمبوجت مسافربری پس از آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه باشد.
شرکت مالی اوربرایت چین تازه ترین خریدار این هواپیما است و قراردادی برای در اختیار گرفتن 30 فروند از این هواپیما با شرکت هواپیمایی کوماک این کشور امضا کرده است.
شرکت اوربرایت که دارای شعب بانکی فراوانی هم در چین است، گفته که در زمینه تحقیق و توسعه و بازاریابی با کوماک همکاری خواهد کرد.
به جز این شرکت، ناوگان هوایی 'چاینا ایر' نیز از خریداران هواپیما است و بر اساس گزارش تارنمای 'چاینا دیلی'، تاکنون 27 خریدار از چین و کشورهای دیگر درخواست خرید را به کوماک داده اند.
بر اساس اظهارات کارشناسی، این هواپیما مشابهت های زیادی با ایرباس 320 و بویینگ 737 دارد و بُرد استاندارد آن چهار هزار و 75 کیلومتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید