تامین سلامت زلزله زدگان در اولویت است/مشکلی در تامین آب و برق نداریم

کدخبر: ۱۹۱۰۲۱
وزیر نیرو اولویت اول در موضوع زلزله زدگان را تامین سلامت آنان دانست و گفت: وزارت نیرو موضوع تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی زلزله زدگان را به صورت ویژه در برنامه دارد.
تامین سلامت زلزله زدگان در اولویت است/مشکلی در تامین آب و برق نداریم

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اردکانیان در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: کیفیت آب جزو خط قرمز وزارت نیرو است و ما بر روند ورود آب به شبکه و از نظر استاندارد بودن کیفیت آن نظارت و کنترل داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون آب مورد نیاز مردم مناطق زلزله زده را نیز به صورت بسته بندی و سالم تحویل آنها داده ایم، گفت: برای تامین آب سالم و بهداشتی مردم این مناطق اکنون مشکلی نداریم.

وی جمع آوری فاضلاب را یکی از دغدغه های وزارت نیرو در مناطق زلزله زده دانست و گفت: کنترل فاضلاب به منظور جلوگیری از احتمال بروز بیماری در اولویت وزارت نیرو است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه برای تردد زوار اربعین امکاناتی مانند حمام سیار در نظر گرفته شده بود، گفت: این امکانات شامل 100 دوش حمام را به مناطق زلزله زده انتقال دادیم و 400 دوش دیگر را به این مناطق منتقل خواهیم کرد.

اردکانیان همچنین اظهار کرد: از نظر تامین برق در مناطق زلزله زده مشکلی نداریم و مردم می توانند از برق برای گرمایش استفاده کنند البته باید استانداردهای لازم را در این ارتباط رعایت کنند و به نکات ایمنی توجه نمایند.

وی همچنین از شرکت گاز خواست جریان گاز واحدهای مسکونی سالم را هرچه سریعتر وصل نماید تا مردم برای گرمایش مشکلی نداشته باشند.

او در ارتباط با پیشنهاد استاندار کرمانشاه در مورد تخصیص سهمیه آب کشاورزی استان نیز گفت: این موضوع را در اولین فرصت بررسی می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه به منظور بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وارد استان شد.

لاریجانی از مناطق زلزله زده شهرستان ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب بازدید و با مردم مناطق زلزله زده دیدار و گفتگو کرد.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 437 کشته و 10 و 179 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید