ضبط کالای بدون فاکتور رسمی از دی‌ماه

کدخبر: ۱۹۱۴۲۹
رییس اتحادیه فناوران رایانه اعلام کرد: وجود فاکتور رسمی در تمامی واحدهای صنفی الزامی است و از تاریخ اول دی ماه نداشتن فاکتور رسمی به منزله قاچاقی بودن کالا بوده و از واحد مربوطه ضبط می شود.
ضبط کالای بدون فاکتور رسمی از دی‌ماه

به گزارش ایبِنا به نقل از سیتنا، مهدی میرمهدی  با بیان این مطلب اظهارداشت: وجود فاکتور رسمی در تمامی واحدهای صنفی اعم از حقیقی و حقوقی الزامی است و این مهم چندین بار در اطلاعیه‌های مختلف به فعالان صنف تاکید شده از اینرو از تاریخ اول دی ماه نداشتن فاکتور رسمی از هیچ واحد صنفی پذیرفته نمی‌شود و حتی برگ سبز مورد قبول نخواهد بود

رییس اتحادیه فناوران رایانه خاطر نشان کرد: متاسفانه در بازرسی‌ها و اجرای طرح ارشادی اخطاری در مراکز عرضه کالاهای حوزه IT همچنان شاهد نبود فاکتور رسمی در برخی از واحدهای صنفی هستیم. همچنین اطلاعاتی درباره نبود فاکتور رسمی در برخی واحدهای صنفی به دست رسیده که این موضوع در بازرسی‌ها برای واحدهای صنفی مشکل‌ساز خواهد شد

وی گفت: «در بازرسی‌های فعلی به واحدهایی که با فاکتور رسمی کار نمی‌کنند بار اول اخطار داده شده و بار دوم اخطار و ارشادی در کار نیست. از ضرب العجل اعلام شده به بعد، نداشتن فاکتور رسمی به منزله قاچاق بودن کالا است و کالای قاچاق از واحد مربوطه جمع‌آوری و ضبط خواهد شد.»

میرمهدی افزود: «ارائه فاکتور رسمی مهمور به مهر، امضا، شماره تلفن و آدرس فروشنده باعث نگرانی و ترس واحدهای صنفی از تخلف می‌شود و این امر آمار تخلف‌ها را در بازار کاهش خواهد داد.

وی از واحدهای صنفی خواست در خرید و فروش کالا، الزام داشتن فاکتور رسمی سربرگ دار به همراه مهر واحد فروشنده را رعایت کنند که در غیر این صورت عواقب کار به عهده‌ی مسئول واحد صنفی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید