ذخایر غنی طلا در زیر زمین خاک می‌خورند

کدخبر: ۱۹۱۴۹۳
مدیریت اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ایران از جهت پتانسیل معادن طلا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد اما از منظر اکتشاف و بهره برداری ضعیف است.

به گزارش افکارنیوز، علی اصغرزاده مدیریت اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد:در مجوز بهره برداری معادن زرشوران،ظرفیت 70 تا 80 تنی پیش بینی شده که اکتشافات جدید موجب شد تا یک ظرفیت 30 تنی به آن اضافه شده و اکنون، ذخیره طلای این معدن حدود 110 تن تخمین زده می شود.

وی در ادامه افزود:در حفاری های اخیر معدن زرشوران، شرکت حفاری از دانش روز دنیا استفاده کرده و توانست به این ظرفیت جدید دست پیدا کند.

اصغرزاده تصریح کرد:در دنیا ،ذخیره طلای یک معدن بیش از 100 تن را در کلاس جهانی ثبت می کنند و اکنون، زرشوران توانست برای اولین بار این رتبه را به دست آورد.

مدیریت اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اذعان کرد:ایران، از جهت پتانسیل معادن طلا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد اما از جهت اکتشاف و بهره برداری ضعیف ،هستیم.

اصغرزاده در پایان تصریح کرد:در بررسی ها و اکتشافات اخیر،تعداد زیادی از پتانسیل های طلا درپهنه های معدنی کشف شده است که امیدواریم به زودی بتوانیم آنها را به مرحله استخراج برسانیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید