بخش خصوصی70 درصد جابجایی هوایی کشور را بر عهده دارد

کدخبر: ۱۹۲۲۰۲
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در گذشته همه فعالیت های صنعت هوایی انحصاری بود اما اکنون بیش از 70 درصد جابجایی در این صنعت توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.
 بخش خصوصی70 درصد جابجایی هوایی کشور را بر عهده دارد

به گزارش تارنمای سازمان هواپیمایی کشوری، «علی عابدزاده» در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران افزود: وضعیت اقتصادی کشور به دلیل برخورداری از ساختار دولتی در 30 تا 40 سال اخیر، متحمل سرمایه گذاری در بخش های عمرانی بود اما امروز بودجه های عمرانی به سمت بودجه های جاری هدایت می شود و امکان توسعه سرمایه گذاری در بخش عمرانی کمتر وجود دارد.

وی تاکید کرد در چنین شرایطی ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری بخش های عمرانی راهگشاست.

«در کنار فشار تحریم ها که در کاهش سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیرگذار بود، ما گرفتار بیماری واپس گرایی و تخریب گری بودیم و سرمایه گذاران برای ورود به این بخش تمایلی نداشتند و صنعت هوایی جزو صنایع زیانده به شمار می رفت.

عابدزاده ادامه داد: ساختار اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی در گذشته حالت بیمارگونه ای داشت و اجازه شکوفایی استعدادها را نمی داد اما با آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی زمینه های سرمایه گذاری واقعی در صنعت فراهم شده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اکنون این صنعت با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در 2سال گذشته، مسیر رقابتی شدن را طی می کند؛ به گونه ای که مدل اداره سازمان، خطوط هوایی، فرودگاه ها و ... در حال تغییر است.

وی اضافه کرد: امروز سرمایه گذاری در این بخش توجیه پذیر است و ریسک سرمایه گذاری کاهش یافته است، به گونه ای که پارسال شاهد رشد 19 درصدی جابجایی مسافر در بخش هوایی بودیم.

عابدزاده افزود: ایجاد یک بازار پایدار مطمئن کلیدی ترین موضوع در توسعه حمل و نقل هوایی کشور است و چنانچه ساختار اقتصادی پایدار نداشته باشیم امکان توسعه در این بخش وجود نخواهد داشت؛ برهمین اساس سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی باید تلاش کند این ساختار پایدار ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی کشور امروز (سه شنبه) در نمایشگاه هوایی تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه تا دهم آذرماه برای بازدید عموم برپاست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید