سکوت شورای رقابت در مقابل مشکل تبلیغات شرکت های پرداخت

کدخبر: ۱۹۲۳۱۳
ایبنا :هر چند مدتی است شرکت های پرداخت و سازمان صدا و سیما برای تبلیغات با مشکلاتی مواجه اند اما شورای رقابت تا کنون سیاست سکوت را در این خصوص برگزیده است
سکوت شورای رقابت در مقابل مشکل تبلیغات شرکت های پرداخت

بحث شرکت های پرداخت و صدا و سیما بر سر واگذاری تبلیغات خدمات ارزش افزوده VAS به شرکت توسکا که از زیر مجموعه های شرکت همراه اول است از جمله مباحث مهم ماه های اخیر در میان شرکت های پرداختی است.

موضوعی که بحث و مذاکراتی فراوانی را از زمان طرح مشکل تاکنون به همراه داشته اما خاموش و دور از هیاهو رسانه ای؛ شرکت های پرداخت نیز سعی دارند تا با مذاکره این مشکل خود را با اپراتور همراه اول و سازمان صدا و سیما حل و فصل کنند اما آنطور که از شواهد پیدا است، تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

اما درباره شرح ماجرا و چرایی بروز چنین مشکلی باید گفت، پس از واگذاری تبلیغات خدمات ارزش افزوده VAS به شرکت توسکا از زیر مجموعه های شرکت همراه اول، سازمان صدا و سیما طی نامه ای به تمام موسسات و شرکت های طرف مشارکت خود اعلام کرد از ارجاع همه برنامه ها و طرح های مشارکتی در حوزه خدمات ارزش افزوده  VAS وتمام سرویس های پیرامون آن به شرکت توسکا خبر داد و تمامی قراردادها و مصوبات قبلی از تاریخ ۹۶.۷.۲۶ را نیز کان لم یکن اعلام کرد.

این در حالی بود که چند روز قبل از این در نامه ای دیگر که از سوی معاون منابع مالی سازمان صدا و سیما در این سازمان ابلاغ شد آمده بود به دلیل اینکه براساس مزایده طرح پروژه خدمات ارزش افزوده  VAS به صورت سرویس های متنی، کدهای دستوری، صوتی، آهنگ انتظار، چند رسانه ای هرگونه مشارکتی از تاریخ ۹۶.۷.۱۵ با صاحبان کالا و خدمات ممنوع است که به نظر کارشناسان صنعت پرداخت این حرکت سازمان صدا و سیما، موجب انحصار در فروش تبلیغات در صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، خواهد شد.

به ما ارتباطی ندارد

میان اظهار نظرهای متفاوت شرکت های پرداخت و تلاش برای حل این موضوع محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از عدم ارجاع این موضوع به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایبِنا خبر داده و گفته بود: گفته می‌شود واگذاری خدمات ارزش افزوده VAS به شرکتی که زیر مجموعه اپراتور همراه اول است ضد رقابتی است و در این مسئله به‌ طور طبیعی باید شورای رقابت یا صدا و سیما ورود کند.

اما جهرمی در تازه ترین اظهار نظر خود درباره این موضوع از ارتباط نداشتن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و افزود: اخیرا درباره تبلیغات از سوی شرکت همراه اول و صدا و سیما گفته می شود انحصار ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اما این موضوع ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد زیرا نه اپراتور همراه اول و نه سازمان صدا و سیما زیر مجموعه ما نیستند و در این موضوع باید شورای رقابت ورود کند.

سیاست سکوت

البته با بروز این مشکل، پیگیری های خبرنگار ایبِنا از شورای رقابت برای  پاسخگویی در این زمینه تا کنون به نتیجه نرسیده و شورای رقابت در این خصوص سیاست سکوت اختیار کرده است.

 

 

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید