گزارشی از مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین ارز دیجیتالی جهان

روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنیم یا نه ؟

کدخبر: ۱۹۴۱۸۹
پول‌نیوز: میثم رادپور، کارشناس ارز به پول نیوز گفت: بیت کوین در ابتدا 30 سنت ارزش داشت و امروز ارزش آن از 16 هزار دلار رد شده است. این موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را نوعی سرمایه‌گذاری ریسکی تلقی کنیم.
روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنیم یا نه ؟

او ادامه داد: دارایی‌هایی مثل بیت کوین از این جنس نیستند که بتوان ارزش آن‌ها را به دقت تخمین زد و فقط می‌توان با توجه به سهمی که در حجم مبادلات جهانی دارند تا حدودی ارزش آینده آن‌ها را بررسی کرد.

رادپور درباره ساز و کار ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین می‌گوید: ممکن است به زودی دولت‌ها از این تکنولوژی به نام خود استفاده کنند. بعید نیست که با رشد و توسعه این ارزها، به زودی نظام پولی کنونی کشورها با نظام پولی مبتنی بر ارزهای رمزنهاد جایگزین شود.

به عقیده رادپور، بستر نرم‌افزاری و معاملات بیت کوین از امنیت کافی برخوردار است. او توضیح داد: این که می‌گویند امکان دارد که حساب بیت کوین شما را هک کنند استدلال درستی نیست چرا که ممکن است حساب بانکی شما هم هک شود.

این کارشناس ارز ادامه داد: در هر صورت، چیزی که غیر قابل انکار است، ریسکی بودن این ارز به عنوان دارایی است و کسانی که سراغ خرید بیت کوین می‌روند باید در نظر داشته باشند که دارایی‌های ریسکی همانقدر که جهش‌های چند پله‌ای دارند، ریزش‌های چشمگیر هم خواهند داشت.

رادپور گفت: به مردم توصیه نمی‌کنم که برای سرمایه‌گذاری سراغ بیت‌کوین بروند و اگر می‌روند باید آمادگی هر اتفاقی را در مورد ارزش سرمایه خود داشته باشند. کسانی که اهل ریسک‌ کردن هستند به بیت‌کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید