140 میلیون مترمکعب پساب به فضای سبز تهران اختصاص یافت

کدخبر: ۱۹۴۷۰۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: با توافق صورت گرفته با شورای شهر قرار شده است تا 140 میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبز اختصاص یابد.
 140 میلیون مترمکعب پساب به فضای سبز تهران اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد پرورش» در نشست مشترک کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، افزود: استفاده از آب شرب برای فضای سبز به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ با این حال گاهی پیمانکاران مرتکب تخلف می شوند و فضای سبز را با آب شرب آبیاری می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: در صورتی که با چنین تخلف هایی مواجه شویم، متخلفان با بالاترین تعرفه های آب شرب جریمه می شوند.

پرورش گفت: با ساخت تصفیه خانه هایی که در دستور کار قرار گرفته اند، ظرفیت تولید پساب استان تهران به 800 تا 850 میلیون مترمکعب می رسد.

به گزارش ایرنا، پیش از برگزاری نشست مشترک کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران و شرکت آب و فاضلاب استان تهران، آزمایشگاه آب و فاضلاب منطقه 2 تهران افتتاح شد و اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از آزمایشگاه مرجع آبفای استان تهران و مرکز کنترل آب پایتخت بازدید کردند.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با 18 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی، 376 مخزن و هشت تصفیه خانه آب و آب شیرین کن به جمعیت 13 میلیون و 100 هزار نفری این استان خدمات رسانی می کند.

هم اکنون در بخش آب، یک میلیون 800 فقره انشعاب در استان تهران وجود دارد و 99.3 درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند؛ در این استان، همچنین 954 هزار فقره انشعاب فاضلاب وجود دارد که 43 درصد از جمعیت استان را زیرپوشش قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، طرح رینگ پیرامونی آبرسانی شهر تهران، طرح انتقال آب از سد ماملو به شهر تهران، تکمیل عملیات احداث تصفیه خانه هفتم آب شهر تهران، اجرای طرح تله متری و اسکادا (هوشمندسازی تاسیسات) و طرح مقاوم سازی تاسیسات آب تهران در برابر زلزله از جمله اقدامات شاخص شرکت آب و فاضلاب استان تهران در بخش آب به شمار می آید.

در حال حاضر درکلان شهر تهران با جمعیتی بالغ بر 8/5 میلیون نفر ساکن و در حدود 1/5 میلیون نفر شناور، سالانه 1035 میلیون مترمکعب و متوسط در هر ثانیه 35 هزار لیتر آب مصرف می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید